Göra vad du känner för, se livet på ett nytt sätt.

Av Locman
23 sep. 2012 10:28
Visningar: 136
Att bara röra sig ut i det okända. Det vill jag. Livet är för kort för att bara fokusera på det materiella hela tiden, eller uppdatera sin facebook med dagens bravader eller måltider. Jobba 8-5 för att "det är ju så det är".

Jag vill därför hitta rätt väg i livet. Uppskatta det "lilla" som egentligen är det "stora" när man tänker efter.

Träffa folk man aldrig skulle träffa i sitt normala liv. Göra saker man aldrig skulle göra annars.

För tillfället är jag på Öland. Har sagt upp mig från jobb, lägenhet och är helt fri. Min budget är absolut inte stark, men jag har lite, men inte mycket. Lagom kanske.

Jag vill om 1 vecka ge mig iväg. Vart vet jag inte. Det som händer det händer.
Börja med ett tåg till den plats jag känner för i stunden. Och sedan ta allt som det kommer. Jag kanske hamnar utomlands, eller i Norrbotten. Jag kanske hittar kärleken i Luleå, eller hamnar i hängmattan på Balis vita stränder, eller så blir jag rånad i Berlin.
Vad som helst kan hända. Bra saker, eller dåliga saker. Men oavsett så blir jag en erfarenhet rikare.

Jag kanske är själv med dessa tankar, och då är det så. Men om det är någon annan som bara känner lite av det här. Hör av er då.
För även om jag skulle njuta av detta själv så är nytt folk att uppleva detta med bara trevligt.

Jag har inga direkta planer med detta alltså. Jag överlämnar allt åt slumpen.
Precis som det ska vara!

Nu är mitt flummiga inlägg slut. Hoppas att vi hörs av.
Om intresse finns. Skriv här eller maila mig på: (Logga in för att se e-postadress)

/ Christoffer
Av Aerozex
24 sep. 2012 05:33
Även fast jag inte för tillfället har samma läge som dig att kasta loss ankaret och bara ånga på, vill jag ge dig cred för det i särklass träffsäkraste, ärligaste och hel enkelt skönaste reseförslag jag sett. Grymt tänk mannen och jag lovar du är inte ensam! :)
Nån dag kanske jag är där själv och gör samma grej

All lycka på färden.

Mvh