Ge mig förslag på sista minuten nu i februari, budget 10000 kronor.

Av Huber
20 jan. 2010 16:41
Visningar: 2013
Söker resemål nu till februari/slutet på januari med min flickvän
Kraven är att det skall vara en solsemester, inte för "turistigt", ej i europa, och att det skall vara en budget på högst 10000 kr per skalle. Helst av allt så skall resan vara på två veckor.

Har kollat runt lite på olika resor. Phuket känns för "turistigt", egypten har jag inge lust med och många alternativ är helt enkelt för dyra.

Så har ni några tips på resemål?

Tack på förhand!
Av Haikko
20 jan. 2010 18:22
Varför åka sista minuten när ni kan åka reguljärt?
Mitt tips om du vill åka till nåt varmt och där det inte finns lika stor mängd turister så skulle jag kunna rekommendera att ni flyger till Bombay och tar tåget ner till Goa eller Kerala.
Med tanke på att det går att hitta flyg t/r till Bombay för 4000-5000:- så borde budgeten hålla för 2v under 10000:-
Annars skulle jag kunna rekommendera att ni flyger till Hong Kong och sen vidare till Malaysia, Indonesien eller varför inte Filippinerna? Du kan komma till Filippinerna för under 5500:- om du väljer rätt datum och sen har ni 4500:- kvar att spendera i ett land där ni får rätt mycket för pengarna.
20 jan. 2010 19:27
Haikko säger:
Mitt tips om du vill åka till nåt varmt och där det inte finns lika stor mängd turister så skulle jag kunna rekommendera att ni flyger till Bombay och tar tåget ner till Goa eller Kerala.
Med tanke på att det går att hitta flyg t/r till Bombay för 4000-5000:- så borde budgeten hålla för 2v under 10000:-
Annars skulle jag kunna rekommendera att ni flyger till Hong Kong och sen vidare till Malaysia, Indonesien eller varför inte Filippinerna? Du kan komma till Filippinerna för under 5500:- om du väljer rätt datum och sen har ni 4500:- kvar att spendera i ett land där ni får rätt mycket för pengarna.

Mycket intressant Haikko!
Var och hur får du fram dessa priser på flyg?
Och Filippinerna, vilka platser skulle du rekomendera för en två till tre veckors resa?
Av Huber
20 jan. 2010 20:04
Citerat från haikko:
Tyvärr så kan vi bara vara borta till början av mars och sedan måste man väl fixa visum. Men tack för tipsen, ska kolla in det.!

Har kollat lite det du sa om hong kong. Har du något tips om bra badort på filippinerna? Att ta sig till cebu sedan vidare verkar många göra. Några tips?
Av Haikko
21 jan. 2010 11:46
Marielouise: Jag har kollat på en priskalender när man kan flyga som allra billigast till dessa resmål, har kollat bara på datum under Februari då Huber ville åka i Februari så kolla endera här på reseguiden eller på www.momondo.com så ser du att du tex kan hitta flyg med Turkish Airlines ifrån Sthlm för 4200:- och ungefär samma pengar för resa till Hong Kong.
Hong Kong är ett bra ställe att mellanlanda på då det finns flertalet lågprisbolag som flyger därifrån samt Macau vidare till resmål i asien.

Huber: Flyg med Cebu Pacific ifrån Hong Kong till valfritt resmål i filippinerna, finns bra priser till de flesta resmålen.
Cebu är ett bra alternativ iallafall då det finns direktflyg ifrån Hong Kong till riktigt bra priser, dock är bästa priserna på sena flyg, men ifrån Cebu kan ni ta er billigt till tex Panglao, Malapascua, Bantayan, Bohol osv i södra delar av "visayas".
Av Haikko
21 jan. 2010 11:57
Här kommer lite tips:
Sthlm - Hong Kong 12/2-28/2 4188:- med aeroflot(hyfsade restider)

Sthlm - Bombay 3/2-18/2 3843:- med turkish airlines(hyfsade restider)

Om man bokat före jul så hade det funnit ännu fler bra priser till dessa resmål, blir juh oftast lite dyrare när man bokar närmare avresa.
Av Huber
21 jan. 2010 18:31
Citerat från haikko:
Här kommer lite tips:
Sthlm - Hong Kong 12/2-28/2 4188:- med aeroflot(hyfsade restider)

Sthlm - Bombay 3/2-18/2 3843:- med turkish airlines(hyfsade restider)

Om man bokat före jul så hade det funnit ännu fler bra priser till dessa resmål, blir juh oftast lite dyrare när man bokar närmare avresa.
Man tackar så hjärtligt!
22 feb. 2010 18:01
Indien lät som ett bra tips tycker vi.
Om ni bokar hos en vanlig resebyrå så kan de hjälpa er med såkallade add-ons; dvs inrikes resor vidare med indiska flygbolag, i samarbete med oss.
Vi har avtal med Jet Airways och Air India, som tar er vidare från våra destinationer som är New Delhi och Mumbai.
Trevlig resa!