Garanterad värme i dec?

Av Carsod
17 nov. 2007 10:42
Visningar: 484
Hej
Kan någon ge tips om resmål veckan innan jul då man i princip är garanterad sol :-) Thailand känns lite långt när man bara har 1 vecka. Ska åka själv och vill bara ta det lungt och sola... Kanske någon kvinna som vill hänga med?

hej då från Carina
Av Dino6
17 nov. 2007 13:03
Hejsan!
Kanarieöarna är ett säkert kort om du vill ha sol o värme i december,även Egypten,tunisien.Jag hade vänner som kom hem från kanarieörna i måndags och dom hade haft närmare 30 grader på dagarna dom var jättebruna och fräscha.
17 nov. 2007 16:40
Hva med Sør-Afrika? Det er en lang tur men man slipper iallefall problemet med tidssoner og dermed blir det ikke noen jetlag problemer :-)

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Energi
17 nov. 2007 20:02
Jag skulle rekomendera Egypten!
Vi var där 2 veckor förra året och vi kom hem bruna. Solen var varm från 10 till 5. Var man inne i något samhälle så var det nästan för varmt.
Priserna är låga och det ligger bara 5 timmar från Arlanda.
Av Zappe50
18 nov. 2007 02:31
Jag kan rekomendera Brasilien. Resan tar ca. 13 timmar, men då man flyger på natten så känns det inte så långt. Dessutom blir natten extra lång eftersom man flyger västerut. Och man landar på kanarieöarna och tankar och byter personal. Då får man också sträcka på benen ett tag. Flyger man till Thailand så kommer man fram tröttare då det ju är österut. Priset till Brasilien ligger också rätt lågt. Runt 10 tusen för en vecka med hotell. Om man har mage att vänta ut sista-minuten och köper veckan innan så kommer priset ofta ner till ca.4500.
18 nov. 2007 15:57
Oman! Flyg dit tar ca 7 timmar. Det är varmt och skönt. Underbara bad. Bra hotell och mat. Solresor har resor dit. Jag ska själv dit i slutet av mars igen. Befolkningen är så vänlig. Du behöver inte vara orolig att du som kvinna ska bli illa behandlad i detta muslimska land. Har själv varit där med mina döttrar och vi möttes bara av trevliga människor.