Gambia
Leion24,
13 jan. 2009
Updaterad av Leion24
för 15 år sedan
Vaccinationer?
Hej. Min kompis och jag funderar på att åka till Gambia två veckor i början av mars. Om man pratar med en vaccinationscentral, så låter det som att man berhöver malariaprofylax, havrix (mot hepatit), tabletter mot malaria, vacc. mot gula febern. Ni som varit där.... vad har ni tagit? ...
Updaterad av Susanna1
för 13 år sedan
Vill gärna höra erfarenheter från resor till Gambia. Vad tror ni om att resa dit med två barn 3 och 5 år? ... Andersochmaggan: Vi har ingen erfarenhet av att resa dit med barn, men det går säkert bra. Dock kanske de inte kan bada i havet, i varje fall när vi var där så var vågorna väldigt stora och ...
Gambia
Robzon,
5 mars 2011
Updaterad av Canada2000
för 9 år sedan
Vi var i Gambia för första gången nu i februari och tänkte dela med oss av lite lärdomar.
Hotellet:
Vi bodde på Sun Beach Hotel vid Cape Point, Bakau. Ett ganska litet hotell med bra grundstandard. Lite slitet, men inget som störde mig. Personalen var hygglig och läget måste vara bland det bästa ...
Gambia
Kn79,
21 nov. 2012
Updaterad av Canada2000
för 12 år sedan
Hej,
Jag och min mamma ska åka till Gambia i slutet av februari nästa år och vill ha lite tips inför resan. Ingen av oss har tidigare varit i Gambia, men har rest en del tidigare. Vi kommer att bo på Lemon Creek och undrar över hur hotellet är att bo på, om maten är bra och om det finns mycket ...
Gambia
Lindahed,
10 okt. 2012
Updaterad av Nickan1969
för 12 år sedan
Funderar på att resa på semester en vecka till gambia. Researrangören rekommenderar Malariaprofylax, något som gör mig lite tveksam till att åka dit (rädsla för biverkningar mm). Har letat massor men inte hittat någon som skriver att de tar profylaxet samtidigt som många verkar varit där, många med ...
Afrika
Lisette64,
20 jan. 2022
Updaterad av Lisette64
för 2 år sedan
Vi ska åka 2 veckor till Gambia i okt-nov i höst (2022). Vad bör man tänka på vad gäller vaccin? Malaria? Vilka sevärdheter är ett "måste". Kan man besöka Senegal utan problem (visum?)? Alla tips är välkomna! ... Lisette64: Tack Keja! ... Keja: I Gambia tyckte jag det jobbigaste var alla guider och ...