Malaysia
Wapppe,
18 apr. 2016
Updaterad av Mcenroe
för 8 år sedan
Hej! Tänkte höra hur andra gjort när dom rest till tioman,
Iallafall är biljetterna till Singapore i mitten på maj just bokade så börjar klura på hur färden till tioman skall utformas,
Iallafall buss från Singapore till mersing lär väl inte vara några problem som ja förstår,
så då har jag 2 ...
Malaysia
Sarass,
25 feb. 2016
Updaterad av Sarass
för 8 år sedan
Hej,
jag och sambon hade tänkt vara iväg ca 2 v i juli, och resa till Singapore, ha lite lugn semester och sedan Kuala Lumpur (eller omvänt). Vad rekommenderar ni? Langkawi eller Perhentian island? Tioman hade problem med sandloppor läste jag, så det går bort.
Vill gärna testa snorkling, ...
Malaysia
Theelf,
7 jan. 2011
Updaterad av Jaoalle
för 13 år sedan
Jag har ett ärende till Singapore under april månad och tänkte passa på att ta några dagar på någon av Malaysias öar på östsidan. Hade siktet inställt på närbelägna Tioman, men efter några dagars intensiv inläsning av vad som sägs på olika resefora o.dyl. får jag ingen entydig bild av stället ( ...
Malaysia
Monica582,
24 okt. 2006
Updaterad av Tony
för 18 år sedan
Är det någon som har tips på hur man enklast tar sej från Singapore till Tioman Island i Malaysia. Läste att det går att åka båt, någon som har gjort det?
Finns det nåt annat ställe som är fint i Malaysia som inte ligger allt för långt från Singapore? ... Millicom: Hej, du kan ta speedboat direkt ...
Malaysia
Erikssonsofia,
28 dec. 2016
Updaterad av Newyorkchic
för 7 år sedan
Planerar en resa till Singapore och Malaysia i vår. Jag och en tjejkompis tänkte börja med ett par dagar i Singapore och avsluta med ett par dagar i Kuala Lumpur. Däremellan vill vi gärna ha sol och bad och skulle behöva lite tips på vart man kan åka. Inte för långt bort eftersom vi inte har så ...
Malaysia
Sarasf,
5 jan. 2016
Updaterad av Evano
för 8 år sedan
Hej! Undrar hur exploaterat det är på Tioman i Malaysia funderar på att åka dit i Juni.
Har ni något tipps på boende med AC för 2 vuxna och två barn i 10 och 12 års åldern. Vi vil gärna bo där det går snorkla direkt från stranden och där det finns lite olika restauranger att välja på Med vänlig ...