Frankrike
Kentkent,
24 apr. 2014
Updaterad av Kentkent
för 10 år sedan
Hej
Tänkte flyga till Nice och sedan ta oss till Le Lavandou. Någon som vet om det går tåg eller buss mellan de orterna? Eller är det hyrbil som gäller?
Kent ... Kentkent: Tack för tips! ... Canada2000: http://www.in-france.se/frankrike/provence-alpes-cote-dazur/le-lavandou/
Mvh ... Kentkent: ...
Frankrike
Sebras8992,
28 dec. 2016
Updaterad av Birgere
för 7 år sedan
Hej
Vår familj skall besöka St Michell till sommaren och har lite funderingar runt vilka tid på eftermiddagen/kvällen tidvattnet kommer
Vi hade tänkt mellan kl 12.00-16.00, är det att rekommendera?
Seb ... Birgere: Vi har nog varit där 2-3 gånger och bla kollat in tidvattnet. Häftig ...
Frankrike
Sahra,
11 juli 2012
Updaterad av Canada2000
för 12 år sedan
Hejsan!
Om två veckor åker jag och sambon till Frankrike och kommer då att bo i Antibes!
Vår fråga är hur man smidigast tar sig till St Tropez och Port Grimaud? Har hört att det är mycket trafik och att det är väldigt svårt att ta sig dit... Är båt bästa alternativet och vart ifrån går ...
Frankrike
Ane,
10 mars 2008
Updaterad av Insaneape
för 15 år sedan
Hej alla reseentusiaster. Är det någon som kan ge info om tåg i Frankrike? Skall resa från Nice til St Raphael och finner tider men inte priser..... ... Insaneape: Jag använde mig av TGV-europe för att boka tågbiljett mellan Nice och Genua.
Funkade enkelt och fick biljetterna hemskickade till ...
Frankrike
Lena47,
29 dec. 2014
Updaterad av Stunes
för 9 år sedan
Jag och min man planerar en resa till Paris och jag är på jakt efter ett lite speciellt hotell.
Det får inte vara hutlöst dyrt, runt 1500 kr per natt ungefär.
Läget kanske i de Latinska kvarteren, Montparnasse ( där jag bott och trivts förut men vill nog ha ett annat hotell än förra gången) ...
Frankrike
Yuzu,
7 feb. 2010
Updaterad av Ziesta
för 14 år sedan
Jag och min blivande make funderar för fullt på när och vart vi ska åka på bröllopsresa. Vi har rest ganska mycket, både inom Europa och längre bort. Nu vill vi ju förstås göra en resa som är minst lika bra som de tidigare. Från början tänkte vi långt bort - Tanzania, Borneo, Västindien.. men ...