Vietnam
Bitt,
28 sep. 2015
Updaterad av Hille2
för 9 år sedan
Hej! Jag ska vara i Vietnam 2 veckor i december. Första veckan har jag planerat sol o bad på Phu Quoc och tänker ta mig dit med inrikesflyget. Är sugen på att tråckla mig tillbaka igen med långsammare färdmedel. Stanna några dagar i Mekongdeltat för att sedan "fira julafton" i Saigon.
Någon som ...
Vietnam
Lingon32,
1 maj 2013
Updaterad av Annl
för 11 år sedan
Vill gärna ha tips på boende och resesätt mellan Phu Quoc, Mekong och Saigon. Vi tänkte börja med sol och bad i Phu Quoc, ca 6 dagar, sen 2-3 dagar efter Mekongfloden och till sist avsluta med ca 2 dagar i Saigon. Vi åker i december. ... Hille2: Flyg från Ho Chi Minh till Phu Quoc. Därefter kan ...
Vietnam
Emilijaj,
5 nov. 2013
Updaterad av Wanderlust
för 10 år sedan
Hej!
Jag och min sambo ska besöka Vietnam och Kambodja för första gången i jan-feb och skulle behöva lite tips för att hinna se och göra så mkt som möjligt. Vi hade bara möjlighet att vara lediga 17dagar så vi är medvetna om att det kommer bli en intensiv resa för att hinna med så mkt som ...
Vietnam
Jonnamli,
25 sep. 2016
Updaterad av Shsvensson
för 7 år sedan
Hej!
Vi planerar tre veckors semester i Vietnam, och har efter lite läsning här på forumet tänkt besöka Ho Chi Minh, Puh Quoc och Mekongdeltat.
Vi reser med vår, då, 1,5-åring i januari/februari 2017 och skulle gärna vilja ha alla tips och råd man kan tänkas behöva inför resan!
Särskilda ...
Vietnam
Arnie81,
29 nov. 2015
Updaterad av Michelin48
för 7 år sedan
Hejsan!
Några frågor som jag hoppas någon av er kan svara på.
* På ön Phu Quoc: är det mycket turister?
* Hur är ön? Lugn, stökig, ren? Vad är det för känsla så att säga?
* Hur tar man sig enklast dit från Ho Chi Minh?
* Vilken del av ön bör man bo på?
* Hur är vädret i Ho Chi Minh & ...
Vietnam
1agape,
30 juli 2016
Updaterad av Trea
för 7 år sedan
Hej!
Flyger i slutet på december till Saigon, för att därefter spendera två veckor i Phu Quoc. Tar tacksamt emot alla möjliga tips om vad jag inte får missa på ön. Mest ute efter avkoppling, men vill givetvis se så mycket som möjligt.
Sedan tänkte jag ta mig vidare till Kambodja och har ...