Grekland
Faalk,
1 mars 2017
Updaterad av Desires
för 7 år sedan
Hej!
Ska till parga i sommar, 31/1 och en vecka framåt.
Vi har hyrt bil 3 dagar och ska på lite utflykter, bla styx och lite stränder.
Sen funderar vi även på att åka till Meteora, är det värt att köra den biten? ganska långt såg jag :)
Sen, hur krångligt är det att korsa gränsen till ...
Grekland
Zahide,
26 juni 2012
Updaterad av Zahide
för 12 år sedan
Åker med min 12 åriga dotter till Parga om några veckor, så nu hoppas jag det finns någon som kan dela med sig med lite tips och ideer.
En av dagarna åker vi högst troligt till Meteora.
Men vad finns det mer vi kan göra?
Mysiga restauranger med god mat?
... Desires: Hej!
Det låter ...
Grekland
Ewa60,
31 okt. 2010
Updaterad av Zahide
för 14 år sedan
Var till Parga på Greklands västkust 30/9 till 4/10 2010 , vilken underbar liten stad!
Fina stränder mitt i stan och sen Valtos beach så jättefina.
Alla restauranter, bästa maten i Grekland? Ja skulle tro det, allt smakade underbart inte alls så dyrt. Baachoos taverna med underbarbar personal! ...
Grekland
Sus70,
24 juni 2017
Updaterad av Frodo
för 7 år sedan
Hej! Jag åker till Parga om ett par dagar. Vi bor i staden. Vad bör vi inte missa?? ... Frodo: Jag tycker att de två bästa tavernorna i Parga är Filomina (italiensk) och Andreas Taverna. Båda har riktigt god mat! Här finns fler tips om Parga: http://www.pargagrekland.se ... Gottis: Hej!
Bästa ...
Grekland
Annna,
3 mars 2008
Updaterad av Pernilla74
för 16 år sedan
Jag och min syster har kollat efter resor, och undrar vad som finns att göra på Parga, grekland? Är 3 veckor för länge att vistas på ön? Vi tycker om att promenera, göra utflykter och se saker.
Undrar även hur prisnivån är där. Vad kostar mat om man vill laga själv? Att äta ute?
/ANna ... ...
Grekland
Varenne,
19 juni 2022
Updaterad av Mirreli
för 2 år sedan
Vi ska göra vår första resa till Parga, tips på bra stränder , restauranger? Hur är det med bankomater? ... Mirreli: Här kommer lite Parga tips :) https://www.reseguiden.se/reseguider/foralska-dig-i-parga-12699 ... Zoega: Bankomater finns överallt.
Valtos beach gillar jag, eller Lichnos av de inom ...