Italien
Jess_70,
9 maj 2017
Updaterad av Palazzi
för 7 år sedan
Vi flyger hela familjen till Bergamo i juni och hyr bil där för att bo strax utanför Genua i fem nätter. Sista natten tänkte vi ta "på vägen" tillbaka till Bergamo. Det är första gången med bil i Italien och tips på resvägar och även om någon har nåt bra tips för boende sista natten. Det är ju ...
Italien
Martinb,
22 apr. 2009
Updaterad av Farbror_frej
för 15 år sedan
Hej!
Planerar en bilsemester från Pisa upp till Genua och tillbaka under slutet av juli början av augusti. Hur ser det ut med boende, bör man boka det i god tid före för att vara säker eller finns det plats för det mesta?
Sedan letar jag efter generella tips kring fina platser att besöka på ...
Italien
Vbg80,
20 nov. 2022
Updaterad av Vbg80
för 1 år sedan
Hej!
Är en familj på fyra, kids på 10 och 7år.
Har väl haft planen länge att bila neråt. Men lite osäker på vart. Väl i Italien planerar vi stanna på camping ca en vecka. Kikat på området Bibione och Caorle. Gillar sandstränder:) Även kikat lite på kusten vid Genua..
så gärna tips på bra ...
Italien
Pichte,
4 apr. 2016
Updaterad av Godisregn
för 8 år sedan
Vill åka till Cinque Terre. Vilken flygplats/stad är det enklast att ta sig dit? Genua eller Pisa? Andra tips eller "att tänka på"? ... Godisregn: Vart bodde ni .. bodde ni kvar i de små byarna eller i Pisa ?
Hur hittar man till de olika vandringslederna ?
Ligger flygplatsen långt från tåg / ...
Italien
Blommanmin,
27 apr. 2014
Updaterad av Susita
för 10 år sedan
Hej! Jag och en kompis ska tågluffa i Italien i en vecka. Start i Milano och slut i Pisa.
Vill ha alla restips jag kan få. Är det värt att stanna till i Genua? Tänkte även stanna till i Porto Fino. Kan man bo på enklare Hotel eller vandrarhem där, som inte kostar så mycket. Som sagt var öppen ...
Italien
Torapiotr,
30 jan. 2011
Updaterad av Worldofmarie
för 13 år sedan
Hej!
Jag och mannen funderar på att åka till vänner i Chamonix i sommar och tänkte därefter åka ner til den italienska rivieran och utforska(bara vi två).
Ni som har erfarenheten, vad rekommenderar ni?
Om man ser Genua som mittpunkt, är det skillnad väster eller öster om Genua? Vi önskar ett ...