Rumänien
Flyinghigh,
20 okt. 2011
Updaterad av Trea
för 13 år sedan
Hej!
Jag skulle vilja veta om det är någon som vet något om Rumänien och om huvudstaden Bukarest?
Är det värt att resa dit? Vad ska man i såna fall se?
Hur är det där praktiskt sett - vilken bostadstandard, hur funkar vardagslivet, hur mycket kan man få i lön, hur funkar det med ...
Rumänien
Sjenny,
2 juli 2008
Updaterad av Sjenny
för 16 år sedan
I augusti åker jag och en väninna iväg till Rumänien. Vi flyger till Bukarest och tar hyrbil upp till Sibiu. Jag har varit i Rumänien tidigare och vet hur trafiken är där. Finns det några tips vi kan ha användning av? Två unga kvinnor på de rumänska vägarna.. =) Hurdana är vägarna, är det säkert ...
Rumänien
Lena23,
4 feb. 2014
Updaterad av Lena23
för 10 år sedan
Har planerat en trip i Transylvanien i sommar och funderar på tre dagars stop kring Brasov.
Vilken ort rekommendera för övernattning? Brasov eller Sinaia.?
Vill se turisattraktionerna runt området, såsom "Draculas" slott i Bran, linbanan, de gamla slotten, stadsdelarna etc.
USA
Annafrohler,
11 aug. 2024
Updaterad av Birgere
för 2 dagar sedan
Här kommer en fråga ni aldrig hört förr...;) Jag behöver tips och råd för en resa till Florida. Ska kanske börja med att skriva att jag har läst hur mycket som helst på detta forum angående detta men har ändå behov av tips och råd.
Lite bakgrund: Vi är en familj på två vuxna och två tonårsbarn i ...
Vietnam
Cekblad,
15 nov. 2024
Updaterad av Silverfang
för 3 dagar sedan
Vill höra om någon har erfarenhet av att sitta längst bak på längre flygningar? Fördelar/ nackdelar?
Sydamerika
Johanna_c,
13 nov. 2024
Updaterad av Johanna_c
för 5 dagar sedan
Hej alla resglada! Jag vill åka till Sydamerika i vår. Framförallt med fokus på vandring, äventyr och naturupplevelser. Jag vill uppleva mycket och tänker spontant lägga cirka 2 månader på att resa runt. Patagonien, Eldslandet, Bolivia, Machu Picchu, Ecuador är några platser jag vill till. Jag ...