Fråga om biljetter till Universal Studios Orlando

12 mars 2019 09:34 (redigerad)
Visningar: 2682
Vi är två familjer, sju pers, som drar till Florida den 2 april. Vi ska först till Orlando och bland annat besöka Universal studios. Vi tänker oss 2 dagars park-to-park. På olika sajter kostar den biljetten med två dagar "free" 275 usd/skalle.
Frågan är om det skiljer i pris att köpa på plats eller beställa via internet?

Denna biljett finns utan park-to-park och kostar då 214 usd. Innebär det att man inte kan åka Hogwarts express eller vad? 2 parker ingår i priset.

Tacksam för svar.
12 mars 2019 10:10
Svar: JA. Park to Park krävs för Hogwarts Express, sedan om den upplevelsen är värd ca 50 dollar per skalle får ni ju också ta ställning till.
12 mars 2019 11:29
Citerat från Silverfang:
Svar: JA. Park to Park krävs för Hogwarts Express, sedan om den upplevelsen är värd ca 50 dollar per skalle får ni ju också ta ställning till.
Ja det är inte lätt att veta i nuläget. För samma pris utan park-to-park kan man få en dag på Vulcano Bay :)
Vet du hur det är om det skiljer i pris att köpa på plats eller via internet?
12 mars 2019 11:31
Citerat från Atjarnlund:
Citerat från Silverfang:
Ja det är inte lätt att veta i nuläget. För samma pris utan park-to-park kan man få en dag på Vulcano Bay :)
Vet du hur det är om det skiljer i pris att köpa på plats eller via internet?
Vet inte riktigt men jag kollar och köper nästan alltid innan på www.undercovertourist.com då de brukar ha bra deals.
12 mars 2019 12:51
Okej. En fråga till, är det fysiska biljetter, alltså som postas? Isf börjar det bli brått.
12 mars 2019 12:57
Citerat från Atjarnlund:
Okej. En fråga till, är det fysiska biljetter, alltså som postas? Isf börjar det bli brått.
Nej man kan printa dem och ta med direkt till spärren utan att passera någon kassa eller liknande.
12 mars 2019 12:59
Citerat från Atjarnlund:
Finns en del sajter som säljer, hört mkt bra om undercovertourist, dock har jag vid par tillfällen köpt ifrån www.officialticketcenter.com där man kan hämta biljetterna på deras kontor i Kissimmee.
Vi valde 3-dagars park to park inkl Volcano bay. Du får nöjet att stå i kö och ta tåget mellan parkerna och kan gå in och ut mellan parkerna. Jag , som inte är Harry Potterfan, tyckte inte det var värt det men mitt sällskap tyckte det. Volcano Bay var en höjdare.
Av Zhowbiz
17 mars 2019 02:48
ett stort tips är då det är mycket kö överallt att köpa en hotellövernattning på ex loews inne i parken. och sedan köpa flerdagarsbiljetter via undercoverturist. tänk på att du tar båda parkerna så du kan åka fram och tillbaks mest värt. jag var även inne på att köpa årskort, för ett årskort under lågsäsong kostade typ som 4 dagar så man hinner verkligen med att gå fler dagar då.

Om du åker till hotellet kl 8 och checkar in (du får inte rummet utan kan lämna saker i bemannat bagagerum) För när man bor inne i parken (gäller end loews och hardrock) så får man fastlane dvs gå före kön värt ca 80 dollar per person. så är ni 4 personer i ett rum så är det ju värt 320 dollar. men inte nog med det det gäller även den dagen ni checkar ut. Så totalt värde ca 640 dollar. hotellet brukar kosta runt 3000 kr så ni spårar mycket på det. jag brukar ha dubbelt boende faktiskt. bor utanför parken i ca 1 vecka och har mina saker kvar på det hotellet tar taxi tidigt på morgonen och har med saker för en övernattning och är kvar i parken tills 17 när den stänger dagen efter. och loews är verkligen ett superfint och bra hotell och rekommenderas varmt. plus som sagt man sparar väldigt mycket pengar på att göra som jag tipsat. hör av er om ni behöver fler råd har varit i parkerna ett antal gånger.
18 mars 2019 09:19
Citerat från Zhowbiz:
ett stort tips är då det är mycket kö överallt att köpa en hotellövernattning på ex loews inne i parken. och sedan köpa flerdagarsbiljetter via undercoverturist. tänk på att du tar båda parkerna så du kan åka fram och tillbaks mest värt. jag var även inne på att köpa årskort, för ett årskort under lågsäsong kostade typ som 4 dagar så man hinner verkligen med att gå fler dagar då.

Om du åker till hotellet kl 8 och checkar in (du får inte rummet utan kan lämna saker i bemannat bagagerum) För när man bor inne i parken (gäller end loews och hardrock) så får man fastlane dvs gå före kön värt ca 80 dollar per person. så är ni 4 personer i ett rum så är det ju värt 320 dollar. men inte nog med det det gäller även den dagen ni checkar ut. Så totalt värde ca 640 dollar. hotellet brukar kosta runt 3000 kr så ni spårar mycket på det. jag brukar ha dubbelt boende faktiskt. bor utanför parken i ca 1 vecka och har mina saker kvar på det hotellet tar taxi tidigt på morgonen och har med saker för en övernattning och är kvar i parken tills 17 när den stänger dagen efter. och loews är verkligen ett superfint och bra hotell och rekommenderas varmt. plus som sagt man sparar väldigt mycket pengar på att göra som jag tipsat. hör av er om ni behöver fler råd har varit i parkerna ett antal gånger.
Tack för tips! Enl crowd-calender ska det inte vara så faslig trängsel det datum vi ska dit, 3–4 april. Så jag vet inte om det är värt de extra slantarna hotellet kostar?
18 mars 2019 13:29
Jag har hört att man ska undvika 2 veckor innan och 2 veckor efter storhelger så ni klarar nog er från de värsta köerna. Vi har varit där under alla årstider och storhelger och också lågsäsong. I april förra året så var det ca 30- 40 minuters väntetid till de mest populära åken när vi var där, det varierar under dagen, men glesar ut de sista timmarna ibland. Kolla om parkerna har samma stängningstid de datumen ni är där och tänk på att ni åker/ går över till den andra i god tid. Bra dagar mitt i veckan och att ni inte tar en helgdag. Har ni 2 dagar så hinner ni gott med allt ni vill åka. Ta med lite extra kläder som ni kan byta till om ni ska göra de attraktionerna med vatten, ni kommer att bli rejält blöta! De har börjat att ta betalt för skåpen, till vissa rides så får ni inte ha väskor med utan måste hyra locker. De små är fortfarande gratis men har ni en större väska/ryggsäck så kostar det varje gång ni behöver hyra det, så bättre med små. Ni kommer att ha 2 superkul dagar! Har ni inte park to park kan ni inte åka tåget.

Vi bor allt på Loews Pacific så vi får unlimited express pass, vi tycker ändå det är värt det, ibland så åker vi tillbaka till hotellet med båten, lägger oss i/vid poolen ett par timmar och sen är vi redo för em och kväll på parkerna igen. Bra middag kan ni äta utanför parkerna på te x Bubba Gump eller Rainforest cafe.
18 mars 2019 23:41
Citerat från Dalton17:
Jag har hört att man ska undvika 2 veckor innan och 2 veckor efter storhelger så ni klarar nog er från de värsta köerna. Vi har varit där under alla årstider och storhelger och också lågsäsong. I april förra året så var det ca 30- 40 minuters väntetid till de mest populära åken när vi var där, det varierar under dagen, men glesar ut de sista timmarna ibland. Kolla om parkerna har samma stängningstid de datumen ni är där och tänk på att ni åker/ går över till den andra i god tid. Bra dagar mitt i veckan och att ni inte tar en helgdag. Har ni 2 dagar så hinner ni gott med allt ni vill åka. Ta med lite extra kläder som ni kan byta till om ni ska göra de attraktionerna med vatten, ni kommer att bli rejält blöta! De har börjat att ta betalt för skåpen, till vissa rides så får ni inte ha väskor med utan måste hyra locker. De små är fortfarande gratis men har ni en större väska/ryggsäck så kostar det varje gång ni behöver hyra det, så bättre med små. Ni kommer att ha 2 superkul dagar! Har ni inte park to park kan ni inte åka tåget.

Vi bor allt på Loews Pacific så vi får unlimited express pass, vi tycker ändå det är värt det, ibland så åker vi tillbaka till hotellet med båten, lägger oss i/vid poolen ett par timmar och sen är vi redo för em och kväll på parkerna igen. Bra middag kan ni äta utanför parkerna på te x Bubba Gump eller Rainforest cafe.
Tack för dina värdefulla tips. Det blir tor/fre den 4–5 april (skrev fel datum ovanför), som vi tänkte spendera på Universal studio och Island of adventure. Den ena crowd-kalendern visar måttlig trängsel och den andra att det ska vara rätt fullt, 7 på en skala av 10. Känns sådär men vi håller tummarna för "måttlig trängsel".
Nu ska vi snart bestämma oss för park-to-park eller ej. Skiljer mkt i pengar och Harry P får man väl se mycket av ändå, om jag förstått rätt.
När vi bokade Florida så hade jag inte föreställt mig att det kostade så mycket, själva parkerna. Så vi var inte inställda på att spendera hur mkt pengar som helst där, samtidigt får "snålheten" inte göra att besöket blir misslyckat. Om du förstår vad jag menar :)
19 mars 2019 01:14
Citerat från Atjarnlund:
Citerat från Dalton17:

Tack för dina värdefulla tips. Det blir tor/fre den 4–5 april (skrev fel datum ovanför), som vi tänkte spendera på Universal studio och Island of adventure. Den ena crowd-kalendern visar måttlig trängsel och den andra att det ska vara rätt fullt, 7 på en skala av 10. Känns sådär men vi håller tummarna för "måttlig trängsel".
Nu ska vi snart bestämma oss för park-to-park eller ej. Skiljer mkt i pengar och Harry P får man väl se mycket av ändå, om jag förstått rätt.
När vi bokade Florida så hade jag inte föreställt mig att det kostade så mycket, själva parkerna. Så vi var inte inställda på att spendera hur mkt pengar som helst där, samtidigt får "snålheten" inte göra att besöket blir misslyckat. Om du förstår vad jag menar :) Jag förstår hur du menar, tycker ändå att ni ska räkna med 1 hotellnatt, då kan gå båda dagarna med unlimited Express pass som ingår. Ni hinner göra så mycket mer och annat om det blir för varmt mitt på dagen, t ex poolen, tro mig köerna är inte kul! Och park till park, absolut! Det kan bli lite tjatigt att gå på samma park en hel dag. Ni hittar säkert favoriter i båda parkerna som ni vill tillbaka till, och då kan ni växla mellan parkerna. Ett annat tips är att ni någon dag/kväll när ni är i Orlando tar er till Disney springs, häftigt att se, många butiker och oändligt med goda restauranger. Har ni barn med er så prova Dinosaurie restaurangen, mycket sevärd med olika färger och teman och massa med olika jättestora dinosar överallt.
Av Lotta29
22 mars 2019 22:24
Vi var där i julas och köpte 2 dagars park-park och fick 2 dagar gratis för lägre pris än bara 2 dagar skulle kostat . Ca 7000kr för 3 personer betalade vi och vi köpte på plats i Orlando på ett av ticketcentren.
Av Dessko
24 mars 2019 16:19
Vi köpte en endags park to park-biljett, 2 vuxna, två barn för ca 7000 SEK nu på höstlovet.
Tänk på, om ni är Harry Potter-fans, att på Universal-sidan finns Kings Cross, Diagon Alley och Escape from Gringotts och på Island of Adventure-sidan finns Hogsmeade, Hogwarts och The Forbidden Journey.
Av Dessko
24 mars 2019 16:21
Kan tillägga till svaret ovan att vi köpte biljetterna på plats i entrén.
25 mars 2019 09:45
Citerat från Lotta29:
Vi var där i julas och köpte 2 dagars park-park och fick 2 dagar gratis för lägre pris än bara 2 dagar skulle kostat . Ca 7000kr för 3 personer betalade vi och vi köpte på plats i Orlando på ett av ticketcentren.
Tack Lotta, då fick ni nog ett bra pris, tänker att julpriserna brukar vara högre än så.
25 mars 2019 09:48
Citerat från Dessko:
Vi köpte en endags park to park-biljett, 2 vuxna, två barn för ca 7000 SEK nu på höstlovet.
Tänk på, om ni är Harry Potter-fans, att på Universal-sidan finns Kings Cross, Diagon Alley och Escape from Gringotts och på Island of Adventure-sidan finns Hogsmeade, Hogwarts och The Forbidden Journey.
Hej och tack. Upplevde ni att ni hann med mycket eller rekommenderar ni två dagar?
26 mars 2019 16:08 (redigerad)
Såg inlägget och tänkte att jag skulle lämna ett annat perspektiv på framför allt Universal men till viss del även Island of adventure. Har man inte tidigare varit i parkerna och Harry Potter attraktionerna så är det ändå fantastiskt att besöka och ni kommer få en härlig upplevelse, men med lite större barn hade jag nog ändå valt att resa drygt 1 timme västerut till Tampa och besöka Buschgardens istället. Royal Pacific är ett fint hotell med expresspass inkl i priset men enligt min mening inte värt priset. Om du vill finns mitt tidigare inlägg nedan.

https://www.reseguiden.se/diskussioner/sista-besoket-i-orlando-61835
27 mars 2019 08:18
Citerat från M_adress:
Såg inlägget och tänkte att jag skulle lämna ett annat perspektiv på framför allt Universal men till viss del även Island of adventure. Har man inte tidigare varit i parkerna och Harry Potter attraktionerna så är det ändå fantastiskt att besöka och ni kommer få en härlig upplevelse, men med lite större barn hade jag nog ändå valt att resa drygt 1 timme västerut till Tampa och besöka Buschgardens istället. Royal Pacific är ett fint hotell med expresspass inkl i priset men enligt min mening inte värt priset. Om du vill finns mitt tidigare inlägg nedan.

https://www.reseguiden.se/diskussioner/sista-besoket-i-orlando-61835
Jo jag har sett ditt inlägg tidigare. Det var intressant och tankeväckande. Men efter många vändningar så tar vi parkerna – denna gång. Och spar BG. Dock ... jag tycker det är svindyrt, och har svårt att tro att det ska vara värt slantarna. Men jag har hemskt gärna fel :)
27 mars 2019 11:27
Jag tror inte ni kommer att ångra er, första gången så är det en helt fantastisk upplevelse, både själva attraktionerna och parkerna. Om man inte sett/gjort något liknande så kommer ni få uppleva mycket kul under dagarna. Bara att gå omkring i HP världen, kanske köpa en trollstav (vand) och kunna använda den för att få saker att förflytta sig är kul. Eller prova dinosaurie experience, där en dino bakom er blir "levande". Glöm inte paraderna och allt annat t ex uppträdanden. Ta en bild med Marilyn Monroe, skaka hand med Bart Simpsom, lyssna på Blues Brothers när de kommer körandes, och alla marvelsfigurer som dyker upp. Parkerna är så mycket mer än bara det man åker. Och missa inte "the Big pink" den största donutsen av alla och så god!
Av Frusang
30 aug. 2019 23:35
Zhowbiz (fattar inte hur man citerar), vilket hotell är det man kan bo på och få Gåföreikö-biljetter ankomstdagen?
31 aug. 2019 08:59
Hej! Unlimited Express Pass får man om man bor på några av On site Hotellen, Inte alla utan utvalda dyrare hotell. Loews Royal Pacific, Hard Rock Hotel, Loews Portofino Bay. Man kan checka in riktigt tidigt, lämna väskorna i bagagerummet och köper parkbiljetterna (om man inte gjort det innan) Sen printar man ut Express Passen. Man får även gå in en timme innan parken öppnar. Det går båtar mellan parkerna och hotellen, som alltså inte ligger inne i parken som någon skrev, utan i anslutning till parkerna. Ska man gå flera dagar, eller bo flera dagar på hotellet så kan man också be om ett Pool Hopper pass, då kommer man in på de olika On Site hotellens poolområden och kan under dagen bada i olika hotells pooler, som erbjuder olika saker att göra i poolerna , lazy river, rutschkanor mm.>Citerat från Frusang:
Zhowbiz (fattar inte hur man citerar), vilket hotell är det man kan bo på och få Gåföreikö-biljetter ankomstdagen?
Av Frusang
31 aug. 2019 17:18
Tack Dalton17!
Kanske kan du hjälpa mig att förstå biljetterna också. Många verkar köpa Park to Park. Jag förstår inte riktigt varför man skulle behöva gå till flera parker på en och samma dag, eller är det något jag inte förstår? Jag tänker att ett Basic pass, tre dagar tre parker, kan vara lagom. Har jag förstått det rätt, man kan gå in på en park om dagen, man har tre parker att välja på, under tre dagar. Varför skulle man vilja gå in på både Liseberg och gröna Lund på en och samma dag (Om det är nu låg bredvid varandra)...?

Jag tycker det är svårt att förstå allt på parkernas hemsida.
Av Birgere
31 aug. 2019 18:15
Citerat från Frusang:
Tack Dalton17!
Kanske kan du hjälpa mig att förstå biljetterna också. Många verkar köpa Park to Park. Jag förstår inte riktigt varför man skulle behöva gå till flera parker på en och samma dag, eller är det något jag inte förstår? Jag tänker att ett Basic pass, tre dagar tre parker, kan vara lagom. Har jag förstått det rätt, man kan gå in på en park om dagen, man har tre parker att välja på, under tre dagar. Varför skulle man vilja gå in på både Liseberg och gröna Lund på en och samma dag (Om det är nu låg bredvid varandra)...?

Universal har 2 nöjesparker, Universal Studios och Islands of Adventure plus vattenparken Volcano Bay.
Mellan US o IoA så går Harry Potter tåget Hogwarts Express som är riktigt häftigt och som man bara kan åka om man har park2park biljetter.
31 aug. 2019 19:12
Ok, Det är svårt att förstå på hemsidan och man behöver nästan ha varit där för att förstå hur allt fungerar, Disneys parker fungerar inte på samma sätt med fast pass, de har ett annat system, för att krångla till det ytterligare, haha!
Vi köper alltid park to park, det är liksom halva nöjet, att kunna ta tåget fram och tillbaka. Ni kommer att märka att det skiljer en hel del mellan parkernas utformning och rides. Det går inte riktigt att jämföra med Liseberg och Grönan .Man skaffar sig snabbt favoriter som man vill göra/åka igen. Om man har 1 dag och väljer att bo på något av hotellen som erbjuder express pass så hinner man båda parkerna, men det är jäktigt och mäktigt. Har man inte varit där förut så skulle jag nog rekommendera 2 dagar, då kan man sticka ifrån parkerna och ta ett par timmar vid poolen eller äta en god lunch utanför parkerna. Och sen tillbaka in igen! När ni kommer in så ta en karta eller ladda ner deras app med karta. Längst köer är det alltid till de mest populära ridsen. Jag har inte varit på Volcano Bay så jag vet inte hur den vattenparken är, vi brukar ta en dag på Aquatica istället. Ett tips är att inte binda upp er för mycket till vissa dagar, är det spöregn eller mycket åska så stängs en del rids ner, så om ni kan välj lite efter hur vädret ser ut att bli så är det bra., men det är Florida så åska och lite regn följer med i köpet.
Om ni tycker att priset för en natt eller två på hotellen är dyra så tänk på att Unlimited Express Pass ingår, de kostar ca 1000 kr att köpa annars, per person! Så räkna av det från hotellpriset så blir natten inte så dyr. Men om ni väljer att bo billigare och strunta i express pass så räkna med att köa bort många timmar. kola också vilka tider parkerna har öppet så att ni kan maximera dagarna, det kan skilja en del i öppethållande och parkerna stänger inte samtidigt alltid.
Nu vet jag inte när ni ska åka och hur många dagar ni ska vara i Orlando men ta en sväng ner på Disney Springs också.
Utanför Universalparkerna finns ett område med butiker, restauranger och nattklubbar.
Nu är vi på väg tillbaka igen om några veckor och naturligtvis ska vi ta nån dag på Universal, med tabletter mot åksjuka i magen så åker vi berg och dalbanor från morgon till stängning, för att sedan gå tillbaka till en kväll av skräck, Horror Nights, ruskigt läskigt! Ha en bra resa i>Citerat från Frusang:
Tack Dalton17!

Av Frusang
31 aug. 2019 20:49
Citerat från Dalton17:
Om man har 1 dag och väljer att bo på något av hotellen som erbjuder express pass så hinner man båda parkerna, men det är jäktigt och mäktigt. Har man inte varit där förut så skulle jag nog rekommendera 2 dagar, då kan man sticka ifrån parkerna och ta ett par timmar vid poolen eller äta en god lunch utanför parkerna. Och sen tillbaka in igen!
Tack för råden! Om man bor EN natt, får man ett express pass per person som gäller EN dag, dagen man checkar in?
Av Frusang
31 aug. 2019 21:24
Citerat från Dalton17:
Ok, Det är svårt att förstå på hemsidan och man behöver nästan ha varit där för att förstå hur allt fungerar, Disneys parker fungerar inte på samma sätt med fast pass, de har ett annat system, för att krångla till det ytterligare, haha!
Vi köper alltid park to park, det är liksom halva nöjet, att kunna ta tåget fram och tillbaka. Ni kommer att märka att det skiljer en hel del mellan parkernas utformning och rides. Det går inte riktigt att jämföra med Liseberg och Grönan .Man skaffar sig snabbt favoriter som man vill göra/åka igen. Om man har 1 dag och väljer att bo på något av hotellen som erbjuder express pass så hinner man båda parkerna, men det är jäktigt och mäktigt. Har man inte varit där förut så skulle jag nog rekommendera 2 dagar, då kan man sticka ifrån parkerna och ta ett par timmar vid poolen eller äta en god lunch utanför parkerna. Och sen tillbaka in igen! När ni kommer in så ta en karta eller ladda ner deras app med karta. Längst köer är det alltid till de mest populära ridsen. Jag har inte varit på Volcano Bay så jag vet inte hur den vattenparken är, vi brukar ta en dag på Aquatica istället. Ett tips är att inte binda upp er för mycket till vissa dagar, är det spöregn eller mycket åska så stängs en del rids ner, så om ni kan välj lite efter hur vädret ser ut att bli så är det bra., men det är Florida så åska och lite regn följer med i köpet.
Om ni tycker att priset för en natt eller två på hotellen är dyra så tänk på att Unlimited Express Pass ingår, de kostar ca 1000 kr att köpa annars, per person! Så räkna av det från hotellpriset så blir natten inte så dyr. Men om ni väljer att bo billigare och strunta i express pass så räkna med att köa bort många timmar. kola också vilka tider parkerna har öppet så att ni kan maximera dagarna, det kan skilja en del i öppethållande och parkerna stänger inte samtidigt alltid.
Nu vet jag inte när ni ska åka och hur många dagar ni ska vara i Orlando men ta en sväng ner på Disney Springs också.
Utanför Universalparkerna finns ett område med butiker, restauranger och nattklubbar.
Nu jag kolla med Universals chat och fick svar direkt att express pass gäller från incheckning till och med avresedagen, dvs två dagar för en hotellnatt. Det blir definitivt en hotellnatt för oss på ett av de hotellen! Resan är två veckor, 15-30/12. Vi börjar med Orlando.
Av Birgere
31 aug. 2019 22:54
Citerat från Frusang:
Citerat från Dalton17:
Nu jag kolla med Universals chat och fick svar direkt att express pass gäller från incheckning till och med avresedagen, dvs två dagar för en hotellnatt. Det blir definitivt en hotellnatt för oss på ett av de hotellen! Resan är två veckor, 15-30/12. Vi börjar med Orlando.
Gå in på Universals hemsida och räkna på det, du har ju både rumspriser och priserna för Expresspass. Är ni fler än 4 så vet jag inte hur det funkar. För att logistiken ska fungera så bör ni ju börja med annat boende i Orlando och i så fall åka tidigt därifrån sista dagen o direkt till Universal o checka in kanske vi 7:30 snåret. När det gäller andra boenden så ska ni definitivt välja ett med riktigt kök, finns vissa hotell men framförallt hus o lägenheter. Vi har ju vår favorit men det finns mer att välja på.
31 aug. 2019 23:55
Ja precis, det gäller både incheckningsdagen och utcheck. Klokt att börja med Orlando och hinna ta parkerna innan jul. Men vänta något dygn efter ni landat.>Citerat från Frusang:
Citerat från Dalton17: