Fort launderdale

Av Molnet
2 dec. 2007 19:16
Visningar: 442
Hej!
Vi skall åka till fort launderdale till jul. Vi ska bo på motellet by eddie. Är det någon som känner till detta?
Av Joje_66
2 dec. 2007 23:10
Citerat från molnet:
Hej!
Vi skall åka till fort launderdale till jul. Vi ska bo på motellet by eddie. Är det någon som känner till detta?
Hej, By Eddy kanske Du menar? Det motellet verkar ligga lite mitt i ingenstans. Hittar ingen info om det på nätet. Finns nog inte mycket i närheten. Räkna med att köra eller åka taxi för att komma till restauranger och nöjen.

Mvh. Jörgen
http://www.floridasidan.se
Av Molnet
3 dec. 2007 16:25
Hej!
Vi vet att det ligger en bit från strand osv. Jag är bara interesserad att veta om någon har varit på motellet för att få reda på hur det var.
Av Joje_66
3 dec. 2007 22:18
Citerat från molnet:
Hej!
Vi vet att det ligger en bit från strand osv. Jag är bara interesserad att veta om någon har varit på motellet för att få reda på hur det var.
Ursäkta då men motellet finns inte ens omnämt på amrikanska resesajter......
Av Dino6
6 dec. 2007 14:11
Hejsan! jag känner inte heller till motellet,men jag hittade det på nätet ,det var inte så svårt att hitta jag sökte bara på google...det verkar jätte mysigt,fast som du redan vet en liten bit från beachen ca.6km men det är ingen konst att ta sej dit med bil,taxi eller buss. Vi bodde i fort lauderdale i sommras och det gick bussar mellan centrum och stranden hela tiden,jag vet ju inte hur det är där ni ska bo men det vore underligt om inte bussarna går i hela fort lauderdale.Jag såg också att ni hade gångavstånd till tennis banor,apotek,speciriaffär och spritbutik inte illa ha ha..sen får ni ju det viktigaste av allt....en stor pool....ni kommer få en super bra semester. Men en fördel är ju om ni bokar hyrbil då blir man lite friare.Om ni får tid så besök gärna Billy Swamp Safari vid everglades området underbart ställe tyckte jag o min familj.
Av Joje_66
6 dec. 2007 14:29
Vi får väl höra hur det var när Ni kommer hem då om Ni nu vill chansa. Längs Sunrise Bvd. finns det områden där man inte ens skulle stanna med bilen, hoppas och tror inte det är så illa eftersom det inte är så långt från kusten. Att man inte hittar rescensioner på nätet (hotellet är lätt att hitta men alla hotell är bäst enl. dem själv) t.ex. på Tripadvisor är ett varningstecken.. Detta är enda komentaren där. Om det Nu är Eddy och inte Eddie som Du skrev. För i.s.f. finns ingen info alls!

"I'm not familiar with it at all, but would be in the general area in a few days and may swing by and look. Judging from the address ( in a not so great part of town) I'm going to guess that it caters mainly to temporary workers and transients more than tourists."

Finns ingen anledning att vara otrevlig mot folk som hjälper dig.

Mvh. Jörgen
Av Molnet
6 dec. 2007 17:35
Jag ber verkligen om ursäkt om Du har tagit illa upp. Det var inte alls så jag menade. Jag ville bara veta hur motellet är. Jag hoppas du godtar ursäkten.
Av Joje_66
6 dec. 2007 22:57
Självklart! Hoppas verkligen att Ni får en bra resa! Tveka inte att tala om på motellet om Ni inte gillar det. Då är det bara att leta upp ett annat och flytta. Det kan faktiskt vara mycket schaskigt i Florida och det finns farliga områden. Ser bensinstationer mm. ut som Fort Knox och man känner sig missmodig när man rör sig ute SKA man inte hålla till i området. Man ska ta alla varningar på allvar, hålla sig till större vägar, låsa bilen under färd, inte stanna om någon behöver hjälp med bilen eller om man blir påkörd bakifrån om man är det minsta osäker på omgivningen, Kör till en polisstation eller stoppa en polis på vägen. Använd endast bemanade rastplatser mm.

Trevlig resa!
8 dec. 2007 19:24
Hej !
Var inne och tittade på nätet, hittade följande sida www.byeddymotel.com det är kanske det motel ni skall bo på.
Har själv aldrig varit där så jag vet ej något om detta motel.
Hoppas att ni får en trevlig jul på varmare bredgrader !
God Jul !
Av Molnet
26 dec. 2007 03:37
Hej! Är just nu i Florida. Vill bara säga att motellet vi bor på by eddy är väldigt bra. Fint skick, rent, städning varje dag, pool. Trevliga ägare. Just på denna delen av sunrise blvd är det lugnt. Det enda som är en nackdel är att det inte är gångavstånd till stranden.
Citerat från molnet:
Hej!
Vi skall åka till fort launderdale till jul. Vi ska bo på motellet by eddie. Är det någon som känner till detta?
Av Joje_66
26 dec. 2007 14:37
Hej där i värmen!
Det var ju skönt att det blev bra!
Längtar själv iväg men får tåla oss två månader till :-)

Hoppas få höra mer om resan när Ni kommer hem!

Mvh. Jörgen
Av Molnet
7 jan. 2008 14:49
Hej igen!
I går kväll kom vi hem från Fort Lauderdale. Vi hade en underbar semester. Motellet som vi bodde på by eddy var så bra. Det var ett litet familjärt motell. Städningen var utomordentligt bra, kliniskt rent. Rekommenderar verkligen detta motell. Det är nya ägare sedan några månader tillbaka och de har gjort en bättre hemsida nu. På sunrise boulevard där vi bodde var det lugnt. Vi körde ner till Key West vilket var en upplevelse. Vi var i everglades och åkte bland krokodilerna. Vi hann också besöka ständerna ett par gånger. Ett tips om det är någon som skall till Orlando, vi var där tre dagar förra veckan och det var verkligen kallt, vinterkläder behövdes.
Av Joje_66
7 jan. 2008 20:00
Hej, Skönt att Ni fick en bra resa, ibland kan chansningar vara en högvinst!

Jo det var t.o.m. minusgrader för ett tag sen i Daytona så lite varma kläder är alltid bra i Centrala och norra delarna av staten under vintern.

Mvh. Jörgen