Förlänga en resa på semesterorten?

Av Mayaek
5 juli 2010 21:18
Visningar: 1735
Hej!

Är det någon som vet om det finns en möjlighet att boka om resan på semesterorten. Hade planer på att åka till marmaris 23/7 med hemresa 6 augusti men resan är slutsåld för två personer. Däremot så kan man hitta 1v 23/7 och även 30/juli. Min fundering är om jag åker 23/juli en vecka o väljer att förlänga det mot ett tillägg är det möjligt? Är det någon som har varit med om det? Tror ni att resebyrån kanske kan ordna med 2veckor redan hemma.

Tacksam för svar.
Av Hkn
6 juli 2010 09:45
Reser du reguljärt eller charter?

Eftersom du pratar om veckor (och om Marmaris) så gissar jag att du inte reser reguljärt och då kan det bli lite knepigare. Hela den moderna charterns idé är att du köper resa och boende förbokat. Att du reser på förutbestämda tider gör att alltsammans går att paketera till ett långt bättre pris än om du bokat resa och boende separat. Ser du det från researrangörens synvinkel, så är det kanske inte så svårt att förstå: Dina flygstolar på det som skulle vara returresan blir ju tomma, även om de får sälja fler hotellnätter.

Fråga naturligtvis, men ha realistiska förväntningar – att ändra på charterflighter är tvärs emot idén och prissättningen.

Best,

:: h ::
Av Mayaek
7 juli 2010 00:58
Tack for svaret. Jag har lyckats hitta biljetter till Marmaris.Nu gäller det att hitta ett hotell. Annars är det bara att ta det som researrangörerna erbjuder.

Tack :D