Förboka eller inte?

12 apr. 2011 16:39
Visningar: 187
Hej!

Jag och min sambo ska till USA i en månad och resa runt. Den första veckan är bokad , både hotell och flyg. Funderar nu på vad man ska göra här näst. Ska vi förboka flyg + hotell eller ska vi ta det som det kommer.

Har hört att det kan blir dyrare om man inte förboka och vi har inte obegränsat med pengar.

Är det någon som har erfarenhet av detta både när det gäller prisskillnad och hur "jobbigt" det blir att hela tiden leta efter nytt hotell m.m.????

Tack på förhand
Av Emil84
12 apr. 2011 22:40
Hej,

åkte runt i USA under 2 månader i höstas. Jag hade bara bokat de första nätterna samt i princip flygbiljetter tor Arlanda-Chicago. Jag törs inte svara på hur mycket det skiljer i pris om man bokar innan eller närmare inpå men ett tips, tidsmässigt, är att boka i förväg för att spara tid. Jag bokade som sagt nästan allt vartefter och det tog LÅÅÅÅÅNG tid som man kunde spenderat annorlunda. Hotell ska kollas och jämföras och lika med flyg och sen ska det skrivas ut bekräftelser mm mm Det tar längre tid än man tror, tyvärr. Nästa gång jag åker ska jag boka det mesta innan om jag har en någorlunda resplan. Många hotellbokningar kan man ju också avboka utan avgift tätt inpå om man ångrar sig.

Hoppas ni får en grym resa!! Vill ni ha lite inspiration och tips från olika resmål i USA, kolla www.ilovetotravel.se

Mvh Emil
13 apr. 2011 01:06
Tack för svaret Emil.

Det var det jag var rädd för. Märker ju enbart hur lång tid det tar att kolla här hemifrån. Precis som du säger, man kan ju lägga den tiden där bort på något annat.

Ha det bra
Av Asok
13 apr. 2011 19:03
Håller med. Förbokar alltid allting för att slippa slösa tid på att leta boende.