Flytta till värmen under vårterminen

13 nov. 2017 21:05
Visningar: 200
Hej! Jag pluggar just nu distanskurser på universitetet och har länge tänkt tanken "varför sitter jag i kalla Sverige när jag kan göra mitt plugg på en strand någonstans?". Kanske finns det någon mer i samma sits som tänkt samma sak? Det hade varit kul att ha någon att umgås med åtminstone i början, men sen betyder ju inte det att man måste stanna kvar hela terminen. Det jag har funderat på är Bali men är öppen för andra förslag också, förutsatt att man klarar sig på CSN i landet!
14 nov. 2017 05:14 (redigerad)
Hej! Jag tänker plugga distanskurser till våren för att få tjänstledigt så jag kan kolla mig lite omkring i världen också. Jag hade helst velat åka runt i olika länder och uppleva olika platser och gärna lite äventyr. Hade velat testa att surfa ect. Mina tankar är att bo och leva billigt och lägga lite pengar på upplevelser. Vad tänker du om det?
14 nov. 2017 12:00
Det låter toppen, men jag tror att det kan bli svårt att kombinera studier på distans med det klassiska backpacker-livet tyvärr.. Just när man är beroende av fungerande internet och att kunna hålla vissa tider i Sverige när det är föreläsningar/tenta osv. Man kanske skulle kunna stanna typ en månad på varje ställe för att kunna ha fokus på plugget men samtidigt uppleva lite mer?
I övrigt tänker jag samma som dig, vill också uppleva saker och testa att t.ex. surfa så länge plugget tillåter det, alltså när man har lite lugnare perioder eller på kvällar/helger. Jag är också en sån person som hellre pluggar dubbelt så mycket en vecka för att sen ha en veckas ledigt att göra det jag känner för :)
16 nov. 2017 18:56
Ingen som är sugen? Man behöver ju som sagt inte sitta ihop hela vårterminen, men letar efter någon som kanske vill spendera i alla fall en månad någonstans och hyra lägenhet/villa/bungalow under den tiden!
19 nov. 2017 05:47