Flytta till Edinburgh

27 juli 2013 14:14
Visningar: 709
Hejsan!
Planerar att flytta till Edinburgh i början av oktober och skulle gärna hitta en reskompis! Någon som är sugen eller panerar att göra detsamma?
2 aug. 2013 14:05
Hej!

Jag och två kompisar ska också flytta till Edinburgh i höst! Hur går planerna? Vi kanske kan hålla lite kontakt om du vill, kan ju alltid vara fint att kunna utbyta lite tips osv. med någon i samma situation under tiden. :)
2 aug. 2013 14:27
Åh vad kul! Planerar att åka dit på en språkkurs med blueberry i två-tre veckor och söka jobb och boende medan jag gör det. Hur går era planer?
2 aug. 2013 23:49
Ah, låter smart! Vi tänkte bo på hostel medan vi letar jobb och permanent boende. Men vi börjar nog söka lite jobb redan innan vi åker; kolla annonser, maila företag/hotell, osv. Har du varit i Edinburgh förut eller hur kommer det sig att det blev just det resmålet? :)
3 aug. 2013 04:23
Låter smart!! Är lite inne på att köra på hotel grejen med men kan inte riktigt bestämma mig.. Men vet du hur det fungerar med national insurance nummer och sånt? Det måste man skaffa innan man kan börja jobba va? Och det kan man bara göra på plats antar jag?

Jag har aldrig varit där men min typ pojkvän kommer där ifrån och bor där nu så det är därför jag tänkte åka över! Har du varit där förut?
11 aug. 2013 18:01
Nej då, du kan börja jobba utan NI-nummer! Här finns lite info som jag tyckte var väldigt användbar, om vilken ordning man ska fixa jobb, boende, osv: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=692408

Ah, vad kul! Nej, jag har aldrig varit där och vet egentligen inte så mycket om Edinburgh. Vi visste bara att vi ville åka någonstans i Storbritannien och kände att Edinburgh verkar vara en fin, lagom stor stad, med mycket kultur osv!
12 aug. 2013 16:31
Åh vad bra! Tack!

Hur går det med ditt CV? Jag tycker det är jätte svårt! Ska de se ut som ett svenskt CV eller har dom andra "regler" och förväntningar på det där? Jag har verkligen ingen koll!
27 aug. 2013 16:05
Mjo, det är väl rätt så lika. Fast vad jag har förstått behöver man inte ha med så mycket personliga grejer i CV:t, typ hur man är som person osv. Det kan man spara till sitt cover letter istället!
16 sep. 2013 12:12
Okej! Då är det som här alltså! Men hur går det för er? Bestämt något datum eller så ännu?
16 sep. 2013 12:43
Yes, vi drar nu på söndag! :) Hur går det för dig?
16 sep. 2013 12:47
Åh, vad roligt!! Hur har det gått med jobb och boende och så? Jag åker den 10 oktober så har ännu lite tid kvar :)
Av Malinbb
18 sep. 2013 23:31
Hej! Jag bor i Edinburgh med min pojkvän, vi kom hit i slutet av augusti. Hör av er om ni är intresserade av tips eller bara ta en öl.
:)
15 okt. 2013 11:13
Åh, vad roligt! Jag är på plats nu och skulle gärna träffas och ta en öl eller så!
29 okt. 2013 14:59
Hej! Jag och en kompis flyttar till edinburgh i nästa vecka och snubblade över denna tråd i vår jakt efter någonstans att bo. Hur går det för er i jakt på boende och så? Har ni några bra tips? Vi träffas gärna på en öl eller något
29 okt. 2013 15:04
Vad kul! Jag bor hos min pojkvän just nu men jag vet att det finns hostel där man kan bo relativt billigt. Hör gärna av er när ni är här så kan vi ju ses :)
Av Alesss
15 apr. 2014 00:59
Hej. Någon som hänger kvar i den här tråden?
Vill gärna höra hur det gick för er :)
22 maj 2014 16:42
Jag och min flickvän kom till Edinburgh i fredags, bestämde oss för att bosätta oss här i lördags och skrev på kontrakt för lägenhet i tisdags. :)

Vi känner inte någon här och träffar gärna lite nya människor. Säg till om ni vill ses och hitta på något! Behöver inte vara krångligare än att ta en pint ihop.

https://www.facebook.com/tobiassjosten