Flytta till Brasilien

29 okt. 2016 20:45
Visningar: 1754
Hejhej!
I våras volontärarbetade jag i södra Brasilien. Jag blev helt kär i landet och kan inte tänka på annat än att åka tillbaka!
Helst vill jag till Rio eller Florianopolis men kan också tänka mig andra städer. Spelar inte så stor roll vart/hur men vill vara borta minst några månader. Har bland annat funderat på att åka dit på studentvisum och plugga portugisiska.

Men tanken är också att "jobbspana" lite för att kunna ansöka om arbetsvisum och sedan komma och bosätta mig där om några år! Inte för att det är det lättaste att få arbetsvisum i Brasilien men inget är omöjligt! :D

Är jättetacksam för idéer och tips från er som bor/bott i Brasilien och hur ni gått tillväga.
Sugen på att hänga med?? Bara att höra av dig då jag gärna reser med någon!

Finns också på Facebook: Andrea Westerlund
Av Zappe50
30 okt. 2016 10:00
Hej!

Jag förstår dig! Själv har jag ju bott i Brasilien i 8 år men gav upp för 2 år sedan då livet i Brasilien blev allt för krångligt. Tyvärr måste jag säga att inget blev bättre under mina år i landet. Så min fru och jag tog vårt pick och pack och flyttade till Portugal i stället. Men jag saknar trots allt mycket av livet i Brasilien och kommer att återvända dit framöver också. Men då bara för semester. Du kan kolla min profil här på Reseguiden så kanske du hittar några svar på dina frågor. Annars så kan du höra av dig om det är något du undrar över.
Lycka till!
zappe50