Flygpoolen

Av Morgi
16 maj 2012 23:27
Visningar: 5616
Är det någon fler än jag som har mycket dåliga erfarenheter av flygpoolen? Jag kommer aldrig boka med flygpoolen, det värsta bemötandet jag fått! De svarar inte på mail, vill ha betalt för allt. Trodde inte det var tillåtet i sverige att bedriva affärer på detta sätt...

Nej säg till vänner och bekanta att det är bättre att betala lite mer och gynna ett seriöst företag!

Mvh
morgan
Av Annmag1
8 aug. 2012 13:44
Hej Morgan,

Jag håller med dig att ta betalt för mejlkonversation som inte går att genomföra tolkar jag som bedrägeri. Jag har betalt för Max- service som hittils har inneburit att inte nå Flygpoolens kundservice varken via telefon eller mejl. Detta kan inte kallas service!

Jag avråder alla vänner och bekanta att boka via flygpoolen, hur "billigt" det än är.

mvh
Annie
9 aug. 2012 12:17
Hej,
Jag kan bara instämma.
En sämre nätresebyrå får man leta efter.

Gäller bara att sprida innan fler får samma dåliga service som oss.
Cecilia
11 aug. 2012 11:00
Inte för att försvara Flygpoolen men det ger mycket mer om man får veta på vilket sett de gett dålig service o.s.v. då kan man själv bedöma vad man tycker, så de som bara skriver de är usla använd dem inte, ger inte mycket för den som vill veta något om bolaget.

Det låter ju onekligen konstigt om de säljer en tjänst mot ett tillägg och sen inte levererar den! Något att fundera på om man tänkt anlita dem naturligtvis.

Läser man på Rejta som länkades till ser man ju dels att väldigt många som klagar faktiskt gjort fel själv, t.ex. bokat fel datum, fyllt i fel namn o.s.v., att klaga på resebyrån för att de inte kan få ett flygbolag att ändra biljetter gratis känns lite konstigt, bokar man billigaste biljetten som inte är ombokningsbar t.ex. så måsta man ju veta hur villkoren är. Ofta står också ord mot ord, t.ex. "jag har inte fått svar på två veckor" mot "jag ser i vårt system att vi skickade svar två timmar efter ditt mejl kom hit", ja vad ska man tro......

Ingen rök utan eld heter det ju och så får man nog se det, man får försöka bedöma dålig och bra kritik, värdera betydelsen gör en själv o.s.v. hur mycket vill jag betala för att ha stor chans till bra service o.s.v.

För att få lite perspektiv kan man jämföra vad andra får för betyg.
Flygpoolen 2,3
SAS 2,0
Expedia 1,6
Ving 2,0
Solresor 2,1
Holiday Autos 1,8
Apollo 2,8
Resia nästan alla deras kontor 5,0
Ticket 4,2

Vet inte hur man ska värdera klagomål från kunderna, och hur ska man veta vilket som är riktiga beröm och klagomål eller fejk?
Det är ju få företag som inte får klagomål tyvärr, det är inte lätt att vara resenär :-(
13 dec. 2012 12:00
Jag har aldrig stött på problem med flygpoolen innan. Har säkert bokat genom dom 5 gånger.
Nu åker vi till Thailand den 19/12-12, vi flyger från Köpenhamn. Vår hemresa har dom kortat ner med 5 dagar, ändrat dagar fram och tillbaka säkert 10 gånger. Igår fick vi ett mail att hemresan går till Stockholm, det är 50 mil hem och vi landar kl 21.05 på kvällen vilket innebär att vi måste boka hotell där. Har försökt maila & ringa men inget fungerar. Vi har redan tackat nej en gång till ett annat alternativ med landning i Stockholm.
När dom skickar ut ändringar så får vi ett dygn på oss att bekräfta, när vi gör detta så får vi svar att flyget är full och vi missade det pga att vi inte bekräftar deras mail.

Kommer aldrig någonsin boka genom flygpoolen igen.

Mvh Janne!
Av Verket
20 maj 2013 10:04
VARNING FLYGPOOLEN
thaiair har meddelat flygpoolen om inställd flyg bangkok-arlanda för 3 veckor sen. Men flygpoolen har inte meddelat oss.
Så nu är min frus syster kvar på arlanda och nästa lediga plats arlanda-kiruna är om 2 dagar. Flygpoolen säger att det är thaiairs fel.Och ändå tog vi deras MAX försäkring
Av Aram
17 feb. 2014 18:27
Undvik Flygpoolen, mycket dåligt och de följer aldrig Allmänna reklamationsnämndens beslut..
De är mycket trevliga innan man bokar o efter bokningen mycket otrevliga.
Gå ut på denna hemsida och se: http://www.byggahus.se/svartalistan/.
16 juni 2014 10:01
Hej,

Jag önskar jag hade kollat upp Flygpoolen innan jag bokade resa. Bokade en resa till min svärmor med avresa idag 16 juni Havanna-Stockholm via Frankfurt och tog avbeställningsskydd och pluspaket vilket innebär att man ska få hjälp med ombokningar.

Men det går inte att få tag på dem via telefon. Numret de hänvisar till går till en telefonsvarare som hänvisar onlinebokningar till kundtjänst på hemsidan. Det går bara att lämna meddelanden som de aldrig svarar på...har mailat varje dag i en veckas tid, skrivit epost till den person som utåt sett är VD, försökt boka om biljetten via flygbolaget men flygbolaget säger att biljetten är låst av Flygpoolen så att ingen annan kan boka om .

Med andra ord verkar detta vara en medveten strategi, ingnorera kunderna för att casha in pengarna oavsett om resan blir av eller ej. Så länge man inte vill göra ändringar antar jag att det funkar att resa med dem. Jag har aldrig haft problem med andra online bolag och jag har bokat en hel del resor.

Det finns nog ganska litet hopp om att någonsin se röken av den 10500 kronorna. Det drabbar verkligen en fattig familj....Att klaga hos ARN spelar ingen roll då Flygpoolen ändå inte respekterar besluten???

Jag tycker inte man kan acceptera deras beteende bara för att de är "billiga". Jag tycker inte att deras biljetter är biligare än andra reserbyråers.