Flygbolag, Langkawi - Arlanda
Hej!
Jag har en fråga om någon har erfarenhet av flygbolag i Asien.
Ska flyga Langkawi - Arlanda.
Har inte mycket erfarenhet av flygbolagen jag fick upp när jag sökte resa.
Thai smile, Air asia, Malaysia air, Malindo?
Inget jag flugit med förut.
Någon som har erfarenhet av dessa?
Nästa fråga, är det bättre att ta sig till Bangkok först och sedan vidare hem eller boka hela resan direkt?
Är norwegian ok att flyga med långresor?
Är det det något annat flygbolag ni ej rekommenderar att flyga med?
Hoppas att någon kan svara på frågorna :)
Tack på förhand'
/ Madeleine
Jag har en fråga om någon har erfarenhet av flygbolag i Asien.
Ska flyga Langkawi - Arlanda.
Har inte mycket erfarenhet av flygbolagen jag fick upp när jag sökte resa.
Thai smile, Air asia, Malaysia air, Malindo?
Inget jag flugit med förut.
Någon som har erfarenhet av dessa?
Nästa fråga, är det bättre att ta sig till Bangkok först och sedan vidare hem eller boka hela resan direkt?
Är norwegian ok att flyga med långresor?
Är det det något annat flygbolag ni ej rekommenderar att flyga med?
Hoppas att någon kan svara på frågorna :)
Tack på förhand'
/ Madeleine
Första beslutet för dig blir att bestämma dig för om du ska flyga från Bangkok BKK (Suvarnabhumi) till Europa eller från Kuala Lumpur KUL. Med Thai Smile kommer du till BKK (om de flyger från Langkawi, vilket jag inte har kollat), med Air Asia kommer du till Bangkok DMK (Don Mueang) ELLER till KUL och med Malindo och Malaysia kommer du till KUL. AirAsia måste du boka separat och troligen också Malindo. (Jag har erfarenhet av AirAsia men inte med de andra 3).
Flygbolag att rekommendera: kolla priser och tider och välj det som passar dig bäst. Fråga ev. här, men i ekonimiklass är det ingen större skillnad. Och du har både nonstop flyg från BKK och flyg med byte (till Skandinavien). Ganska säker på att det inte finns några nonstop från KUL till Skandinavien.
Flygbolag att rekommendera: kolla priser och tider och välj det som passar dig bäst. Fråga ev. här, men i ekonimiklass är det ingen större skillnad. Och du har både nonstop flyg från BKK och flyg med byte (till Skandinavien). Ganska säker på att det inte finns några nonstop från KUL till Skandinavien.
Thai Smile flyger inte på Langkawi och det finns inga direktflyg från Langkawi till någon flygplats i Thailand.
Du kan boka med KLM från Langkawi till Stockholm/Arlanda. Det innebär Malaysia Airlines till Kuala Lumpur och sedan KLM via Amsterdam till Arlanda. Pris ca 9000 kr och en total restid på drygt 20 tim.
Du kan boka med KLM från Langkawi till Stockholm/Arlanda. Det innebär Malaysia Airlines till Kuala Lumpur och sedan KLM via Amsterdam till Arlanda. Pris ca 9000 kr och en total restid på drygt 20 tim.