Flyga med Malaysia Airlines

23 mars 2016 00:54
Visningar: 333
Hej!

Tänkte boka flygbiljetter nu till sommaren till Kuala lumpur med Malaysia Airlines.

Känns detta helt säkert? Tänker mest på att bolaget inte går i konkurs före/under resans gång.

Att flyga med Malaysia Airlines kostar ett par tusen mindre än övriga bolag. Därav ligger intresset att flyga med dem.

Mvh
Av Hawaii
23 mars 2016 01:43
Minimal risk för konkurs i dagens läge. Deras fokus just nu är att omorganisera bolaget och göra det mera konkurrenskraftigt, inte att gå i konkurs.
Av T0b1a5
23 mars 2016 08:30
Jag har flugit med MA från Sthlm till New York nått år Innan olyckorna. Och kan bara prata allt gott om dom. Superbra service på flygplanet, god mat, bekväma stolar och underhållning med egen TV med massvis med serier och filmer samt spel man kan spela mot varandra i planet.

Hur det ser ut idag vågar jag inte säga, men 2009 då jag flög med dom var det kanon.
Av Tittin
25 mars 2016 10:11
qatar har en del billiga avgångar om du kollar dom :)
Av Bibby
15 apr. 2016 15:02
MAS är numera MAB, alltså ett i princip nytt bolag efter en rekonstruktion, så skulle förvåna mig om det skulle gå i konkurs och de verkar satsa ordentligt nu och för en aggressiv expansion. Deras 380:or var till salu för nåt år sen, det är det inte nu, och liknande beslut har tagits den senaste tiden.

Åk med dem, de är dessutom riktigt bra som redan nämnts.