Flyg till Bangkok.
Det är väl stor skillnad. vad har du hittat?
Just i år så är vinterpriserna rejält rabatterade. Så här låga priser på Thai har jag inte sett sedan jag först flög till Bangkok 1996 för en vintersäsong (men nu är de biljetterna borta, kampanjen kom för några veckor sedan). Handlar ju om efterfrågan och konjunktur.
Ok, det är intressant att veta. Jag reste över jul och nyår 10/11 och kom ner för något mer än 9000kr med bra restider. Tittar man på resor nu till sommaren 2012 är i och försig priserna låga men så är också restiderna upp till 31 timmar och/ eller med 2stopp. Vet du om det minskar i pris ju nämre sommaren man kommer?
Hej! Generellt ändras priserna oftare ju närmare avresa man kommer. Undantaget är när flygbolagen kör kampanjer liknande "Boka nu, res i sommar...". Alltså är det naturligt att priserna är statiska för juni och juli nästa år eftersom det är så pass långt kvar till avresa. Sedan anpassar flygbolagen sin kapacitet till efterfrågan vilket förklarar varför priserna kan vara höga även i lågsäsong. Men har man is i magen skall man vänta, det är inte ovanligt med kampanjer under våren med prissänkta sommarresor till Asien. Notera att det är främst reguljära bolag såsom Air France, Finnair, SAS och Lufthansa det handlar om då eftersom inga eller väldigt få charterbolag opererar dit under den perioden.
Tony Ryttersson
Ansvarig för tjänsten flyg på Reseguiden.se
Tony Ryttersson
Ansvarig för tjänsten flyg på Reseguiden.se