Flyg Thailand till Australien
Hej!
Jag har funderat på att åka till thailand i två veckor innan jag åker vidare till Australien för att jobba. Någon som vet ungefär hur mycket det kostar att åka från Thailand till Sydney? Sen är det det här med flygbiljetter. Kommer jag in i thailand utan en returbiljett till Sverige eftersom jag tänkt flyga till Australien efteråt?
Jag har funderat på att åka till thailand i två veckor innan jag åker vidare till Australien för att jobba. Någon som vet ungefär hur mycket det kostar att åka från Thailand till Sydney? Sen är det det här med flygbiljetter. Kommer jag in i thailand utan en returbiljett till Sverige eftersom jag tänkt flyga till Australien efteråt?
Hej , en biljett med Malaysian från BBK- SYD kostar ca 6000SEK tur o retur, byte i KL, vet ej vad som gäller för till fället i thailand, de byter regler för in resa och visum regler stup i kvarten,men jag tror att du måste ha en utrese biljett ur landet,(till Sydney eller någon annanstans dock ej bara till Sverige,
ca 4500-5000 SEK t/r med Tiger Airways, www.tigerairways.com
Tack för era svar! Det låter som att det är billigare än vad jag trodde. Det är nämligen så här att jag tänkt ta en sista minuten till thailand i två veckor med hotell och sedan flyga till Australien för att jobba några månader( vet att jag förlorar flyget hem från thailand men sista minuten är ju rätt billigt.) Sen när jag väl kommer till Australien så lär jag vara tvungen att boka en biljett hem till Sverige. Jag har ingen större erfarenhet med flygbolag men tror ni att det kommer gå bra eller är det bättre att bara ta direktflyg till Australien? Är det okej att köpa returbiljett/vidarebiljett när man kommer till flygplatsen och innan man går in i landet? Jag vill gärna komma åt en sista minuten till Thailand eftersom det är så prisvärt. Jag räknar också med att det kommer bli några tusenlappar extra.
Jag räknar ungefärligt så här:
Sista minuten thailand ung. 7000 kr
flyg till australien ung. 2500 kr
flyg till sverige från australien ung. 6 000 kr
totalt: 15 500
eller
t/r australien från sverige ung. 12 000 kr
Tack!
Jag räknar ungefärligt så här:
Sista minuten thailand ung. 7000 kr
flyg till australien ung. 2500 kr
flyg till sverige från australien ung. 6 000 kr
totalt: 15 500
eller
t/r australien från sverige ung. 12 000 kr
Tack!
Hej!
Tänkte jag kunde använda den här tråden igen för en liknande fråga. Kommer man in i Thailand om man inte har en biljett ur landet? Tänker boka en enkelresa dit nu och sen backpacka lite där men kan tänka mig att stanna längre än 30 dagar. Det går att skaffa visum i sådana fall? Om jag måste boka biljett ur landet innan jag åker till thailand så verkar det rätt krångligt... Har ju fått tips här om vilka som flyger till Australien från thailand och då måste jag ju vänta på att de skickar biljetterna till mig här i Sverige?
Tack på förhand!
Tänkte jag kunde använda den här tråden igen för en liknande fråga. Kommer man in i Thailand om man inte har en biljett ur landet? Tänker boka en enkelresa dit nu och sen backpacka lite där men kan tänka mig att stanna längre än 30 dagar. Det går att skaffa visum i sådana fall? Om jag måste boka biljett ur landet innan jag åker till thailand så verkar det rätt krångligt... Har ju fått tips här om vilka som flyger till Australien från thailand och då måste jag ju vänta på att de skickar biljetterna till mig här i Sverige?
Tack på förhand!