Flyg inställt, Återbetalning supersavers?

Av Meojs
16 juni 2024 21:25
Visningar: 138
Hej det är så mitt flyg hem är inställt och jag köpte biljetterna via supersavertravel,

Har ring dom och får gratis avbokning, så ska få mina pengar åter.

dom sa normalt tar det 15 dagar, men kommer ta längre så man ska förvänta sig 1 månad,

Nu till frågan, Har någon annan varit i samma sits med dom? hur snabbt gick det innan ni fick återbetalning,? om ni ens fick det
Av Evoline
16 juni 2024 23:27
Tar alltid längre tid eller sämre service när man inte bokar direkt hos flygbolagen.
Fick vänta 11 månader en gång förut för en återbetalning och sen skulle de ha en avgift för det också, nu för tiden vet jag inte om det är samma sak.
Av Fallan
17 juni 2024 04:37
Över ett halvår för mig. Räkna inte med att pengarna kommer snabbt, du blir bara besviken.
17 juni 2024 06:47
Varför vill du avboka? Det är väl bättre att bli ombokad så att du kommer hem.
Av Meojs
17 juni 2024 06:54
Citerat från Worldofmarie:
Varför vill du avboka? Det är väl bättre att bli ombokad så att du kommer hem.
Först tog jag dom skulle boka om mig,
Men efter 11 dagar och inget nytt om min nya biljett så ringde jag och avboka istället så jag kan köpa ny biljett,
+ den nya biljetten dom ville sätta mig på hade 20 timmar layover,
Av Meojs
17 juni 2024 06:54
Citerat från Worldofmarie:
Varför vill du avboka? Det är väl bättre att bli ombokad så att du kommer hem.
Först tog jag dom skulle boka om mig,
Men efter 11 dagar och inget nytt om min nya biljett så ringde jag och avboka istället så jag kan köpa ny biljett,
+ den nya biljetten dom ville sätta mig på hade 20 timmar layover,
Av Lattjo
30 juni 2024 12:42
Det är ett riktigt skitbolag
Jag väntade 2,5 år på återbetalning.
Hade get upp men pengarna kom till slut.
Men bolaget är odugligt med återkoppling. Ringer du hamnar du i Indien på ett callcenter där det bara jobbar snögubbar. Trott inte ens dom har dator. Dom kopplar runt dig tills du tröttnar eller kopplar bort samtalet.
Kommer aldrig i livet boka med något bolag som ingår i resecentrumgruppen igen.
Stor varning för det oseriösa bolaget