Thailand
Ej,
30 sep. 2013
Updaterad av Hille2
för 11 år sedan
Hej.
Vi landar i Bangkok o tänker oss vidare till Chumphon, undrar om någon har tips hur man tar sig dit, flyg, tåg eller möjligen buss. Vi landar i Bkk vid 9 snåret på morgonen. ... Marilcj: Tror flyg är uteslutet från Bangkok, natt-tåget eller natt-bussen från Bangkok ner till Chumpon.
Bussen ...
Thailand
Snooze68,
25 apr. 2017
Updaterad av Hille2
för 7 år sedan
Hej! vi har 8 dagar på oss från Chumphon till bangkok - vi tänkte göra 3 nätter i Hua hin men funderar på att stanna nånstans innan eller efter.. Vi har besökt bansaphan för några år sedan.. Vart rek ni att man stannar? Det får inte vara för öde - måste finnas ett litet centrum med restauranger och ...
Thailand
Emmavinbeerg,
11 jan. 2020
Updaterad av Emmavinbeerg
för 4 år sedan
Hallå!
Jag har läst mig blodig över hur jag ska ta mig från Bangkok flygplats till Koh Tao (landar i Bangkok 18.05 den 21/3) . o det jag har kommit fram till är att det verkar vara smidigt att ta nattbuss från Bangkok till Chumphon och sen morgonfärjan därifrån till Koh Tao.
Men hur vet jag ...
Thailand
_luna,
2 sep. 2018
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Hej!
Har läst på forumet tills ögonen blöder men förstår ändå inte riktigt hur jag ska göra. Så jag hoppas att någon vänlig själ vill svara mig.
Kommer åka ensam till Thailand i slutet av november och stanna en månad. Jag har bokat flyg till Bangkok och vill därifrån resa till Koh Tao och Koh ...
Thailand
Ronson71,
5 sep. 2017
Updaterad av Backpackerabbe
för 6 år sedan
Hej
Åker i januari och än så länge ser rutten ut så här.
Flyg till bangkok och sen flyg till Chumphon och sen båt över till Koh Tao vidare till Koh phangan och sen Samui, sen så är det öppet,
Vi har funderat på Koh Lipe eller till Krabi och hålla oss där.
Vad tycker ni ? några förslag ? ...
Thailand
Fannynygren,
12 mars 2014
Updaterad av Lillaannaj
för 10 år sedan
Halloj!
Vi har lite funderingar över hur vi på enklaste sätt tar oss till Koh Tao från Bangkok (i närhet av flygplatsen Suvarnabhumi). Vi landar om allt går enligt planerna kl 06.35 i Bangkok, därefter hade vi tänkt ta en buss till Chumphon och sedan båt över till Koh Tao. Men vi förstår inte ...