FLORIDA tips!?

20 apr. 2024 22:40
Visningar: 97
Hej! hur många veckor borde man spendera i Florida första gången om man vill upptäcka det mesta? Vill inte åka dit för att endast sola och bada... Ska man åka över till Bahamas några dagar? Jag vill besöka så många länder som jag kan så om ni har tips på ett upplägg eller länder som ligger i närheten :) tänkte vara borta i 3 veckor med killen samt ett till par
20 apr. 2024 22:54
Vill tillägga att vi åker i augusti och att det finns ju massor av närliggande länder att välja på.. tänker på tex Costa rica som tar ca 2h med flyg ifrån Miami? någon som åkt till Florida och sedan vidare till något mer land innan hemfärd?
21 apr. 2024 21:38
Kryssa 1v-10 dagar å resten i Florida om ni har 3v är mitt tips. Finns så mycket att uppleva, särskilt om man har barnasinnet i behåll. Orlando/Kissimmee området tycker jag absolut att man ska bo i gated comunity med central pool via Air BnB eller annan förmedlare så man kan laga mat själv. Visst vill man inte göra det på semestern är det ju fritt att äta ute hur mycket man vill men man sparar åtskilliga tusenlappar på 10 dagar som jag tycker är lagom tid där uppe då ni har inga problem att fylla 10 dagar med attraktioner 1½ h biltur runtikring.