Updaterad av Ansa10
för 6 år sedan
Vi åker till USA 17 september 2018 och vi kommer börja med New York 5 nätter för att sedan dra vidare till Washington 3 nätter. Därifrån ska vi flyga ner till Orlando och hyrbil ner till Cape Coral där vi hyrt hus i 12 nätter.
Tips o råd på aktiviteter/sevärdigheter i New York o Washington, vad ...
Updaterad av Floridasidan
för 6 år sedan
Börjat planera för en resa till Florida med två barn, 11 och 14, och kan bara åka kring skollov. Jag undrar därför när det är bäst att åka med tanke på väder, priser och trängsel i parker? Grovplanering är två veckor med 3-4 stopp (typ miami, key west, tampa, Orlando). Valet står mellan att ta ...
USA
Kalinka79,
27 feb. 2016
Updaterad av Susa60
för 8 år sedan
Hej!
Detta är vår första resa till USA och Florida. Vi har två alternativ på när vi ska åka men med samma upplägg.
2.5 veckor med 1 vecka på östkusten och 1 vecka på västkusten och några dagar i Orlando för parker och shopping.
Alt 1
20 okt - 5 nov
Alt 2
19 jun - 5 jul
När tycker ...
Updaterad av Tessla
för 9 år sedan
Hej
Vad har ni för erfarenheter av vädret i Florida på hösten ? Kommer vara
mest i Ft lauderdale. Anledningen att vi vill åka då är för att sambon fyller 30 i oktober.
Planen är ungefär: börja i Key west , hur många nätter är lagomt där? (vi är inte ute efter att festa)
Sedan bila till Ft ...
USA
Leonbergern,
25 mars 2012
Updaterad av Floridanu
för 12 år sedan
Jag o min dotter på 15 år ska till Florida i höst.
Vad ska man tänka på när det gäller säkerheten, är det "safe" för oss 2 att ensamma åka dit?
Vi planerar att vara en vecka i Orlando och gå i parkerna ,för att sedan ta bilen ner till Fort Lauderdale där ska vi vara ca 1 vecka sola, bada o ...
Updaterad av El_gringo
för 27 veckor sedan
Hej!
Vi är en familj (barn 7 och 9 år) som ska åka till Florida i 2 v varav ca 1 v i Orlando under hösten 2024. Vi funderar på hur vi ska göra med boende där. Tanken är att vi ska besöka Disney parkerna ett par dagar och seaworld ett par dagar och även Kennedy space center en dag. Jag har kollat ...