Flera stopp

19 jan. 2014 20:44
Visningar: 200
Vi i familjen planerar en längre resa till Kambodja och Vietnam om ett år eller så. Någon som har bra tips på flygbolag med biljetter som inkluderar flera stopp?
Av Daquiri
19 jan. 2014 20:58
Till sommaren åker jag och min man till Vietnam och Bangkok. Vi har bokat med Turkish Airlines. Köpenhamn-Saigon, Saigon -Bangkok, Bangkok-Köpenhamn kostar oss ca 11000 kr ( för två pers). Vi ska vara ute i tre veckor.
19 jan. 2014 21:46
Det finns oändliga möjligheter med alla lågprisbolag i Asien. Ett exempel på priser gällande Mars 2014.
Stockholm - Seoul - Manila - Siem Reap// Ho Chi Minh City - Kuala Lumpur - Kathmandu - Delhi - Stockholm. Kostar totalt inklusive skatter 8196 kronor. Flygbolag är Finnair, Cebu Pacific och Air Asia. "//" betyder förstås att man reser landvägen mellan Kambodja och Vietnam. Vad jag vill säga är att när man väl har hittat en bra biljett till Asien kommer man billigt runt med andra bolag.
Av Hille2
19 jan. 2014 22:19
Jag har flugit några gånger till Vietnam och haft biljetter bokade med samma bolag vidare till Bangkok eller Kuala Lumpur, t.ex. med Qatar, Finnair och Thai. Jag har dock konstaterat att det oftast blir billigare att boka separat och många gånger är det ändå samma bolag man får åka med (tex Air Asia )
22 jan. 2014 15:12
Tack för alla tips. Verkar inte vara något problem att ta sig runt...