Filippinerna, flygfrågor...
Vi åker till manila den 21a jan och tänkte flyga till boracay direkt. Vårt plan landar 09.55 i manila, hinner man med 12.05 flyget till caticlan, eller är det lika bra o boka nästa flyg som går 14.30 direkt? Någon som har erfarenheter?
Vi flyger med Cathay via hong kong till manila och det är bara 1h10min mellan flygen i hongkong. Hinner man få med väskorna till manila direkt? Läste någonstans att man kunde få väskorna med ett senare flyg...?
Vi flyger med Cathay via hong kong till manila och det är bara 1h10min mellan flygen i hongkong. Hinner man få med väskorna till manila direkt? Läste någonstans att man kunde få väskorna med ett senare flyg...?
Det finns två olika inrikesterminaler i Manilla, den ena ligger i stort sett bredvid den internationella (gångavstånd) och den andra ligger i andra ändan av flygplatsen (man måste ta taxi).
Vi hann byta plan i Manilla på lite mindre än två timmar, men då satt hjärtat i halsgropen och vi var tvungna att muta oss förbi hela incheckningskön på inrikeshallen.
Så det känns lite tight med så kort tid i Manilla, men visst kan det gå...
Men det bheövs ju bara en liten försening från HongKong så är det kört.
Vi hann byta plan i Manilla på lite mindre än två timmar, men då satt hjärtat i halsgropen och vi var tvungna att muta oss förbi hela incheckningskön på inrikeshallen.
Så det känns lite tight med så kort tid i Manilla, men visst kan det gå...
Men det bheövs ju bara en liten försening från HongKong så är det kört.
Det rekommenderas att manska va vid incheckning 2 timmar innan inrikesflyg avgår. Dom stänger incheckningen 45min innan så jag skulle inte våga chansa med så kort tid emellan. Man lär knappast ta sig igenom immigrationen på mindre än 30 min. Sen lägg till tid för att ta sig till inrikesterminalen, plus inchekningskö etc.