Filippinerna: Bohol över jul och nyår. Boende en omöjlighet?
Hej!
Jag hade tänkt åka till Filippinerna över jul- och nyårshelgen och biljetterna finns (Hong Kong och sen vidare med t ex Cebu Pacific..) men jag vågar inte boka biljetterna utan att veta att man har någonstans att bo. Letar för fullt online men det är en djungel.. Flera ställen verkar redan vara fullbokade.
Om det är någon som har något värdefullt tips på vart jag skulle kunna vända mig så vore jag enormt tacksam! Vill inte ge upp drömmen om Filippinerna än!
Tack på förhand!
Gabruschkie
Jag hade tänkt åka till Filippinerna över jul- och nyårshelgen och biljetterna finns (Hong Kong och sen vidare med t ex Cebu Pacific..) men jag vågar inte boka biljetterna utan att veta att man har någonstans att bo. Letar för fullt online men det är en djungel.. Flera ställen verkar redan vara fullbokade.
Om det är någon som har något värdefullt tips på vart jag skulle kunna vända mig så vore jag enormt tacksam! Vill inte ge upp drömmen om Filippinerna än!
Tack på förhand!
Gabruschkie
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Hej,
Det ska inte vara omöjligt att hitta boende under den här perioden, även om det är fullt på många ställen... Har tittat lite snabbt och hittat en del bra hotell på både Boracay och Cebu t.ex:
http://sok.hotellin.se/Country/Philippines.htm
Lycka till!
/M.
Det ska inte vara omöjligt att hitta boende under den här perioden, även om det är fullt på många ställen... Har tittat lite snabbt och hittat en del bra hotell på både Boracay och Cebu t.ex:
http://sok.hotellin.se/Country/Philippines.htm
Lycka till!
/M.
Tack för tipsen! Hoppet lever!
Lita inte helt på vad som står på online bokningar vad gäller hotell i Filippinerna. Det kan både vara rum lediga trots att det står att det är fullbokat, det kan även vara fullt trots att det står att det finns lediga rum. Plus att det är många hotell som INTE har online bokning eller ens reservation. Det är ofta så att den som bor längst eller rättare sagt betalar mest som får rummet.
Något säkrare kan det va om du bokar boende via någon Svensk resebyrå.
Första gången jag va i Filippinerna så bokade jag boendet via resebyrån. Vi anlände till hotellet i Manila, det va fullbokat och alla rum upptagna. Vi visade vårat kvitto på rums bokningen, efter 30min fick vi ett rum.
Något säkrare kan det va om du bokar boende via någon Svensk resebyrå.
Första gången jag va i Filippinerna så bokade jag boendet via resebyrån. Vi anlände till hotellet i Manila, det va fullbokat och alla rum upptagna. Vi visade vårat kvitto på rums bokningen, efter 30min fick vi ett rum.
Det finns ca. 2000 rum totalt på Pangalo och blir fullbokat under jul & nyår samt hela Feb.
Så har det varit dom senaste åren. Boka genom Svensk resebyrå är ofta dyrare än att söka upp boende själv. Resebyråerna jobbar inte gratis.
MVH Micke
Så har det varit dom senaste åren. Boka genom Svensk resebyrå är ofta dyrare än att söka upp boende själv. Resebyråerna jobbar inte gratis.
MVH Micke
Det finns ca. 2000 rum totalt på Pangalo och blir fullbokat under jul & nyår samt hela Feb.
MVH Micke
Mitt första Hotel i Manila va faktiskt billigare att boka via resebyrån än att göra det själv via nätet eller direkt vid reception. Jag gissar på att vissa resebyråer har bra avtal med Hotellen.
Exempel:
New Solanie, Malate, Manila
Pris för 2 nätter, deluxe rum. 768kr
Pris via online bokning, 925kr (5132php)
Pris vid reception, 1010kr (5600php)
Mvh Fredrik
MVH Micke
Mitt första Hotel i Manila va faktiskt billigare att boka via resebyrån än att göra det själv via nätet eller direkt vid reception. Jag gissar på att vissa resebyråer har bra avtal med Hotellen.
Exempel:
New Solanie, Malate, Manila
Pris för 2 nätter, deluxe rum. 768kr
Pris via online bokning, 925kr (5132php)
Pris vid reception, 1010kr (5600php)
Mvh Fredrik
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor