Asien
Sotis2,
12 okt. 2024
Updaterad av Sotis2
för 5 veckor sedan
Vi är nyblivna pensionärer som funderar på resa i slutet av januari 2025 och ca 6 veckor. Vi tänker flyga t o r Bangkok och därifrån till Bali/Indonesien eller Filippinerna. Tänker att vi är 3 veckor i Thailand som vi varit till många gånger men ligger oss varmt om hjärtat.
Vi gillar sol, bad ...
Filippinerna
September76,
26 aug. 2024
Updaterad av Valpolicella
för 13 veckor sedan
Ni som varit där, hur bokade ni? Det finns ju inte lika stort charterutbud på resor till Filippinerna jämfört med vissa andra länder i Asien (t.ex. Thailand).
Erfarenheter av resebolag till Filippinerna? Eller är det boka själv (flyg + hotell) som gäller? ... Shirmixis: Jag har varit lite ...
Updaterad av Fylke74
för 2 år sedan
Läser mig till i äldre trådar att det är de södra delarna av Vietnam som gäller under vinterhalvåret, men hur är det att snorkla där?
Puh Quoc som gäller isf?
Har bara gjort det en gång tidigare och det var på Koh Lipe så har ganska höga krav. ;)
Annars är den kanske bättre i Filippinerna men är ...
H_pekkarinen,
16 apr. 2020
Updaterad av Miktor
för 4 år sedan
Hej!
Vi har funderat ett tag på att göra en långresa och nu har vi landat på två länder nämligen Filippinerna och Costa Rica.
Är det någon som har varit i båda och kan rekommendera den ena eller andra?
Tänker då i första hand på prisnivå, trygghet, natur och mat.
Tack på förhand! ... Miktor: ...
Filippinerna
Zazoon,
28 okt. 2019
Updaterad av Zazoon
för 4 år sedan
Hej allihop.
Nu har vi äntligen bokat en resa till Filippinerna i början av februari i 14 dagar , vi har tyvärr kort om tid och vill inte runt så mycket så vi vill till Palawan och ha det som utgångställe ( kommer vara i Manila med hos vänners bekanta )
Har försökt läsa på lite men finner ...
Filippinerna
Jennyh1,
5 okt. 2019
Updaterad av Refinety
för 4 år sedan
Har tänkt att resa 3 veckor till Filippinerna i december över jul och nyår. Någon annan som också reser själv som vill ha sällskap eller kan tipsa om bra ställen att åka till som ensam tjej.
Alla tips uppskattas :) ... Refinety: Hej!
Jag kommer åka dit den 29 december och vara där i en ...