Felstavat namn

18 mars 2013 22:18
Visningar: 7285
Hej, jag bokade precis biljetter med ryanair till London och när allting var klart såg jag att jag hade stavat min pojkväns efternamn fel... Har skrivit "Joahnsson" istället för "Johansson". Jag har kollat omkring lite och försökt läsa om andra som gjort liknande fel men som "kommit undan" för det känns väldigt surt att betala 1100 kr för att ändra. Läste också att man bara ändrar om man lämnar över biljetten till en annan passagerare? Finns det någon som vet hur strikta RyanAir och kontrollanterna i England är med en bokstav fel? Tacksam för svar! Kram orolig, klantig flickvän
19 mars 2013 07:17
Normalt sett skulle det inte vara något problem, men man har ju hört mycket om Ryanair och ringer du till dem lär de nog säga att du måste betala för att ändra den. Det är i alla fall upp till dem som checkar in så hade jag varit du hade jag frågat det handlingsbolag som checkar in för Ryanair på den flygplats du åker ifrån.
Men som sagt, det BORDE inte spela så stor roll och hade JAG suttit i check in hade jag accepterat det (vi har dock inte Ryanair på CPH).
19 mars 2013 08:07
Man får det man betalar för..
Skulle inte ens boka Ryan Air om jag så fick biljetten för 1:- till USA........
19 mars 2013 16:32
Hej!...
Jag råkade blanda två bokstäver i mitt efternamn en gång och då skulle jag resa med Ryanair.... Det var inga som helst problem att ända det genom ett telefonsamtal till Ryanair. Det kostade inget och det gick helt utan problem.

//Ellismellis
19 mars 2013 17:39
Tack så hemskt mycket för era svar! Vågar jag ta risken tro? Känns som att man kommer förbi i vilket fall för det är ju ett så litet fel men det verkar ju finnas pedanter... :/ tackar ödmjukast!
Av Billy74
28 maj 2013 09:58
Hur gick det med felstavningen jag råkade göra samma sak precis , jag boka åt mig och till en vän och glömde ta med ett a i hans namn vad ska jag göra, kan man ändra utan att betala 1155kr?
28 maj 2013 16:27
Jag säger som jag sa tidigare i denna tråd....ring och förklara vänligt ditt misstag.
Citerat från Billy74:
Hur gick det med felstavningen jag råkade göra samma sak precis , jag boka åt mig och till en vän och glömde ta med ett a i hans namn vad ska jag göra, kan man ändra utan att betala 1155kr?
28 maj 2013 18:17
Hej!

Det hände faktiskt ingenting, jag tror inte dom bryr sig om såna petiga saker i just England och Europeiska länder men det kan hända att det blir ett problem i andra länder så om man vill vara på den säkra sidan kan man ju ringa, men det är dyrt :c