Fel ordning på namnen på biljetten, USA resa!
Jag råkade skriva fel ordning på namnen på biljetten, skulle vara Anna Lisa Karin, men blev Anna Karin Lisa. Tror ni detta har betydelse, ringde resebyrån & de ändrande i security flight informationen men kunde inte ändra biljetten. De trodde inte att det skulle vara några problem men kunde så klart inte garantera något. På flygbolagets hemsida står det att de godkänner små skillnader mellan pass & biljett, tror ni att detta räknas som en liten skillnad?! Jag är lite nervös.....
Förstår inte varför Du inte kan fråga flygbolaget om Du nu är nervös? De är de enda som kan ge ett svar!
http://www.reseforum.se/forum/usa/29942-fel-ordning-pa-mellannamnen-pa-biljetten.html
http://www.reseforum.se/forum/usa/29942-fel-ordning-pa-mellannamnen-pa-biljetten.html
Det var ju ett märkligt svar! Flygbolaget måste väl kunna säja om det spelar någon roll, det är ju de som bestämmer hur noga det är hos just dem. Fruktansvärt dåligt.
Kan Du kolla din bokning på flygbolagets hemsida eller t.ex. checkmytrip.com? Om biljetten står på dig där så kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara några problem att förnamnen är omkastade.
Kan Du kolla din bokning på flygbolagets hemsida eller t.ex. checkmytrip.com? Om biljetten står på dig där så kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara några problem att förnamnen är omkastade.
Nja, det är ju resebyrån som sålt biljetten och således ska svara på kundernas frågor. Om inte resebyrån kan svaret så är det resebyrån som ska fråga flygbolaget och sedan föra svaret vidare till kunden.
Vill man ha svar av flygbolaget så bör man alltså boka biljetten via flygbolaget!
Gissa varför jag sällan köper biljetter genom en resebyrå? Mervärdet brukar aldrig vara speciellt stort den vägen.
/PeterO
Vill man ha svar av flygbolaget så bör man alltså boka biljetten via flygbolaget!
Gissa varför jag sällan köper biljetter genom en resebyrå? Mervärdet brukar aldrig vara speciellt stort den vägen.
/PeterO
Du kan vara lugn, det är inga problem. Det är 1 fall av typ 10 000 där systemet känner av att nåt är fel (security flight/bokning). Om detta skulle hända dig så fixar man detta i check in. Tro mig, jag sitter där.
Citerat från peter_o:
Nja, det är ju resebyrån som sålt biljetten och således ska svara på kundernas frågor. Om inte resebyrån kan svaret så är det resebyrån som ska fråga flygbolaget och sedan föra svaret vidare till kunden.
Vill man ha svar av flygbolaget så bör man alltså boka biljetten via flygbolaget!
Gissa varför jag sällan köper biljetter genom en resebyrå? Mervärdet brukar aldrig vara speciellt stort den vägen.
/PeterO
Nja, ska och ska, finns ju absolut inget som hindrar ett flygbolag, mer än ovilja, från att svara på en simpel fråga. Var man än köpt biljetten så reser man med dem och att ett företag inte vill svara på frågor om deras produkt tycker i alla fall jag är mycket dålig service. Skulle inte välja ett företag igen om jag fick ett sådant svar.Nja, det är ju resebyrån som sålt biljetten och således ska svara på kundernas frågor. Om inte resebyrån kan svaret så är det resebyrån som ska fråga flygbolaget och sedan föra svaret vidare till kunden.
Vill man ha svar av flygbolaget så bör man alltså boka biljetten via flygbolaget!
Gissa varför jag sällan köper biljetter genom en resebyrå? Mervärdet brukar aldrig vara speciellt stort den vägen.
/PeterO
Sen är det ju lika dåligt av resebyrån att inte ge ett svar, tjänar de pengar på att sälja resor bör de kunna lägga ner så mycket jobb som att ta reda på en så enkel sak när kunden frågar.
Annars håller jag med dig, blir ofta lika billigt eller billigare att boka direkt hos flygbolagen och man slipper mellanhanden som kan strula till det om man har otur.