Peru
Jullis_k,
24 juli 2017
Updaterad av Monatd
för 6 år sedan
Min man och jag planerar att resa till Peru i mitten av januari, främst för att se Machu Picchu (och Huayna Picchu). Har dock lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.
Vi kan lägga ca en vecka där för att sedan resa vidare för en vecka i Mexico. Vi är inte backpackers-typerna utan vill gärna ...
Updaterad av Mgoser
för 10 år sedan
Hej!
Jag och en vän ska resa runt i Peru och vi vill ha flera roliga aktiviteter att göra förutom att besöka Maschu Picchu. Vi kommer att landa i Lima och kan ta bussar(Helst inte flyg för budgetens skull) därifrån till ev. aktiviteter. Så därför undrar jag om någon som varit där innan kan tipsa!
...
Updaterad av Robertv
för 6 år sedan
Hej,
har någon tips om bra / sämre arrangörer av trekkingvandringarna från Cusco till Machu Picchu? Bör man ta 4- eller 5-dagars trekkingen? Bra hostel i Cusco? Hur länge bör man vänta i Cusco pga acklimatiseringen. Jag tänkte åka direkt dit efter ankomst till Lima. Måste dock sova över eftersom ...
Updaterad av Andersochmaggan
för 13 år sedan
Hej!
Vi ska åka till Peru i slutet av februari, allra mest pga att vi vill se Machu Picchu, och kommer bara spendera en dryg vecka i Peru. Vi tänker oss nån enstaka dag i Lima och sedan flyger vi till Cusco. Man måste väl vänja sig vid höjden innan man ger sig av på en eventuell vandring på ...
Updaterad av Mylinden
för 8 år sedan
Hej! I slutet av december tänkte jag och min pojkvän åka iväg på en resa genom syd-och centralamerika. Vi börjar i Peru, går inkaleden, sedan vidare iväg till Bolivia och besöker saltöknen. Vi kommer att spendera 1 månad i dessa två länder sammanlagt, och sedan åka iväg till Panama och därifrån ta ...
Peru
Blomman66,
19 juli 2016
Updaterad av Hawaii
för 8 år sedan
Hej, vi ska till MP nästa år ,behöver lite tips inför resan, behöver man aklimatisera sig INNAN man åker till Cusco?
Bokar man biljetter till MP hemma eller fixar man det på plats?
Biljetter till Hyuana Picchu (eller hur det stavas) bokar man det oxå på plats?
Vilken tid är det man släpps ...