Evaneos.se

3 jan. 2019 18:44
Visningar: 284
Någon här som nyttjat ”evaneos” för planering av er rundresa i tex Afrika eller Asien? Har kollat på bl.a. Kenya och prisbilden för rundresa med lite olika safaris är ju klart under de mer etablerade arrangörerna som jag i vart fall känner till!

Utöver ovanstående så hojta gärna till om du har tips på hur man får uppleva det vilda Afrika gärna i kombo med någon vecka sol- och bad.
7 jan. 2019 14:42 (redigerad)
Hej Mats!
Jag jobbar på Evaneos, jag har inte själv rest med oss men många av mina kollegor har det. Jag håller på att planera in en resa till Argentina via Evaneos så snart kommer jag också iväg :)

Anledningen till att Evaneos kan erbjuda konkurrenskraftiga priser är för att man vi oss reser med en lokal researrangör. Du bokar alltså direkt med en Kenyansk researrangör baserad i Kenya. Det pris du betalar är samma pris som om du bokade i Kenya eller hittat arrangören online på annat sätt. Den Kenyanska arrangören har säkerligen lägre omkostnader (personalkostnader, hyra, etc) än svenska resebyråer/researrangörer och kan därför hålla lägre priser. Vänligen notera att våra priser också alltid är utan internationella flyg! Evaneos är en onlinemarknadsplats och vi tar en liten avgift från researrangören när en resenär bokar via oss. På så sätt fungerar vi som ett marknadsföringsverktyg för lokala researrangörer.

När man bokar via Evaneos garanterar vi resa. Vi går alltså i god för att den lokala researrangören kommer leverera resan man bokat.

Vi har en resenär som har lämnat ett omdöme för sin resa till Kenya. Denna person var mycket nöjd. Du hittar omdömet på vår Kenyasida. Omdömet är lämnat under pseudonym men jag kan fråga personen om det är OK att du får hens mail så att du kan ställa frågor direkt. Maila mig på (Logga in för att se e-postadress) så ordnar jag det!

Gällande afrikatips vill jag slå ett slag för Tanzania som ska vara otroligt vackert. Det är populärt att kombinera safari med sol & bad på Zanzibar.

Allt gott,
Andrea
15 jan. 2019 23:18
Tack, tack Andrea! Lutar åt Asien (igen) för oss i år men jag ska absolut kolla upp dina tips!