Europaresa, roadtrip, vandring, alt. sol&bad m.m.

Av Maaling
28 apr. 2014 23:19
Visningar: 424
Nyligen hemkommen från 8 månader i underbara Tyskland och är nu sugen på att dra iväg i slutet av maj på någon typ av resa, innan sommarjobb och plugg sätter igång. Öppen för nästan alla förslag inom Europa gränser, både sista minuten-solresor, likväl som mer upplevelserika roadtrips. (Undantaget är rena festresor.) Kan vara allt ifrån att ligga och steka i solen vid havet och bara inte göra någonting, till att vandra i någon av Europas bergskedjor, tåg-/båtluffa, eller bara uppleva mysiga charmiga byar mitt ute i ingenstans. Tidsperioden som i första hand skulle vara aktuellt är någon gång 10-20 maj.

Kolla gärna in min profil för att se vilken filur jag är, och tveka inte att höra av er om detta verkar intressant!
30 apr. 2014 14:54
Hej!

Är en 21-årig kille som planerar en tågluff fr.o.m. 20 Maj till ca 20 Juni (en vecka innan midsommar).

Min reseplan;
Tar flyget direkt ner till Berlin där resan börjar. Sedan tåg genom Prag -> Österrike -> Rom -> Barcelona -> Paris och avslutar i Amsterdam där jag flyger tillbaka alt tar tåg hem.

Har några platser jag vill besöka i varje stad men det kan jag gå in mer på om du är intresserad på min reserutt.

Hör av dig på FB alt email :)
1 maj 2014 22:29
Hej !

Letar efter sällskap för en vecka i norra italien (1-7 juni), vill jättegärna vandra i bergen i Lombardiet el liknande. Har precis hittat den här sidan så, kan väl inte på rak arm ge nån bra beskrivning av mig själv men, vi kan prata vidare om planerna går ihop :)

Är just nu på vingård i Schwarzwald och ska vidare genom Schweiz och sen Italien för att möta upp en vän den 7e och fortsätta resa runt i Italien, därefter 6 veckor jobb på B&B i Frankrike :)
14 maj 2014 20:16
Hej alla!
Jag och en kompis ska hyra en segelbåt för att segla längs den grekiska kusten den 7-14 juni! Tanken är absolut inte att festa (för det inte sagt att en utgång nån gång inte skulle kunna vara kul) utan snarare att njuta av sol, hav stränder och mysiga hamnstäder samtidigt som man får den härliga upplevelsen av att segla där emellan.

Just nu finns det två platser kvar på båten, så tycker du att det låter intressant skall du inte tveka att höra av dig till mig! Tror det här kommer bli hur grymt som helst!!! :)