Europa roadtrip sommar 2016

Av Adrift
5 feb. 2016 21:03
Visningar: 41
Hello restokar!
Jag fick ett infall ikväll och började fundera på en roadtrip genom europa till sommaren. Tänker typ ner genom Tyskland, Italien, Spanien, Franska kusten och upp. Ungefär 1-2 månader i tid kanske, vet inte alls hur lång tid en sådan grej skulle ta :) Bo på roliga ställen längst vägen, träffa folk, gärna surfa en del, fota, festa o bara götta sig :)
Någon annan där ute som känner för en liknande resa ?
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Sassa87
3 mars 2016 23:09
Hejsan. Jag har fått ett liknande infall, men jag hade tänkt stanna i italien och studera i 6 månader. Har du funderat mer på din idé? Jag letar nämligen resväg ner till Italien :-) har två hundar så vill försöka undvika flyg o hade tänkt se om man kan lifta med någon som har vägarna förbi italien, annars ska jag nog ta tåg 😁
Av Mea1
7 mars 2016 12:06
Hej! Jag är också sugen på att göra en roadtrip genom Europa i sommar!:) är ganska öppen med vart jag vill åka. Vilken månad hade ni tänkt dra? :)
Av Sassa87
7 mars 2016 19:42
Citerat från Mea1:
Hej! Jag är också sugen på att göra en roadtrip genom Europa i sommar!:) är ganska öppen med vart jag vill åka. Vilken månad hade ni tänkt dra? :)
Jag reser i början av juni :-) min skola börjar 20/6 så tänkte ha lite "semester "innan o tid på mig att få iordning resa, lägenhet osv :-D
Av Adrift
11 mars 2016 18:02
Citerat från Sofiaa94:
Hallå hallå!
Jag har också funderat på att ta mig iväg på en europatrip i sommar, Har inte tänkt så mycket på en resplan men Tyskland och Frankrike är två länder som jag skulle vilja besöka. Hade varit kul att få med lite sol och bad också! :)
Sol och bad låter bra, vill pricka in så mycket sånt som möjligt, möjligtvis åka i en större van så man i värsta fall kan ta en natt i bilen på stranden, leva lite hippie :D
Av Adrift
11 mars 2016 18:04
Mina tankar går åt olika håll just nu.. surfresa, roadtrip, USA i höst eller spara till Australien i vinter istället men något blir det.. oavsett resa tänker jag mig i slutet av juli/aug hade varit optimalt