ESTA-ansökan
Råkade av någon anledning fylla i både för- och mellannamn i "First name"-fältet på ESTA-ansökan. Någon som gjort något liknande utan att ha fått en anmärkning på flygplatsen i USA eller har ni ansökt om ett nytt inresetillstånd?
I passet står det ju Förnamn Mellannamn under Förnamn-kolumnen. När mitt resesällskap sökte om ESTA så tog hon bara med förnamnet(ej mellannamnet, i passet) i ansökan. Vilket är rätt?
På flygbiljetten står det Mr. Förnamn Efternamn, alltså ej med mellannamnet.
I passet står det ju Förnamn Mellannamn under Förnamn-kolumnen. När mitt resesällskap sökte om ESTA så tog hon bara med förnamnet(ej mellannamnet, i passet) i ansökan. Vilket är rätt?
Citerat från atyd:
Råkade av någon anledning fylla i både för- och mellannamn i "First name"-fältet på ESTA-ansökan. Någon som gjort något liknande utan att ha fått en anmärkning på flygplatsen i USA eller har ni ansökt om ett nytt inresetillstånd?
Hej igen, svarade dig just i ett annat forum :-)Råkade av någon anledning fylla i både för- och mellannamn i "First name"-fältet på ESTA-ansökan. Någon som gjort något liknande utan att ha fått en anmärkning på flygplatsen i USA eller har ni ansökt om ett nytt inresetillstånd?
Man kan ju inte lova någonting men jag är tämligen säker på att det inte kommer bli några problem, vill Du vara 100% säker får Du offra $14 och göra om det, det hade jag gjort.
Det är som det står första förnamnet som ska skrivas i ansökan, på flygbiljetter oftast alla namnen.
För att vara petimeter så menar Du väl att Du fyllt i två förnamn? Mellannamn är ju något annat. Om Du heter Anders Bengt Andersson Bengtsson så är Andersson mellannamn.