USA
Countrycrown,
13 jan. 2024
Updaterad av Serf
för 29 veckor sedan
Jag hjälper mina föräldrar med Esta, de flyger till Miami, stannar där 2 nätter för att sedan åka på kryssning, nu undrar jag om jag ska kryssa i att det är genomresa när jag gör ansökan till dem? är det någon som vet? ... Serf: Tack för svaret! Då är det ju lugnt :) ... Worldofmarie: Man behöver ...
USA
Majblommans,
21 okt. 2023
Updaterad av Travelette
för 47 veckor sedan
Hej,
Jag och min familj åker till USA om 10 dagar. I dag fyllde vi ESTA ansökan, dotter och make blev godkända direkt. Jag däremot fick avslag och det visar sig att jag av misstag svarat ja på frågan Have you ever stayed in the United States longer than the admission period granted to you by the ...
USA
Kevinmaradona,
1 nov. 2023
Updaterad av Travelette
för 47 veckor sedan
Tjena, har redan skrivit fel i ESTA en gång och nu vet jag att min andra ansökan också är fel. Under rubriken "Kontaktinfo i USA", skrev jag min polares uppgifter då jag trodde att det menades med kontaktinfo om det händer mig något där så kan de kontakta honom. Jag vet att jag där borde skrivit ...
Nordamerika
Arwendog,
27 sep. 2023
Updaterad av El_gringo
för 1 år sedan
Hej!
Jag och min son har Esta sedan i februari i år och de gäller ju i 2 år. I april var vi i New York och nu om 1 vecka reser min son till LA. Jag hittar dock inte pappersutskrifterna som jag skrev ut i våras, måste man ha det eller räcker det med ansökan som ligger digitalt? Tänker, de borde ...
Updaterad av Leeharris
för 1 år sedan
Hej
Ska ansöka om Esta inför höstens USA-resa & fastnar på frågan om social media. Det är frivilligt att fylla i men kan det påverka ansökan om man väljer att inte fylla i? Bör man fylla i för att visa att man inte har ngt att dölja?
Med vänlig hälsning Anna ... Leeharris: Jag tror att detta ...
Updaterad av Junkis
för 1 år sedan
Jag har bokat resa till USA i slutet av oktober 2022. Min ESTA ansökan godkändes nyligen. I samband med det meddelandet frågades om man besökt Cuba. Jag var där i februari 2019, vilket syns med stämplar i mitt pass. Det visade sig att Cuba sedan 12/1 2021 klassas som "terroriststat" vilket gör att ...