Erfarenheter av bokningar via tredjepart
Hej
Tänkte höra lite kring allas erfarenheter med att boka via tredjeparter. Dvs de sajter man får upp resultat på när man sök på momondo osv.
La upp en liknande tråd på Tripadvisor och fick väldigt mycket munhugg då jag sa att jag tidigare bokat via tredjeparts sidor och aldrig haft några problem. Ämnet kom upp då det skiljde 2000:- på en flygbiljett via en tredjeparts sida vs flygbolagets hemsida
Dela gärna era erfarenheter
Tänkte höra lite kring allas erfarenheter med att boka via tredjeparter. Dvs de sajter man får upp resultat på när man sök på momondo osv.
La upp en liknande tråd på Tripadvisor och fick väldigt mycket munhugg då jag sa att jag tidigare bokat via tredjeparts sidor och aldrig haft några problem. Ämnet kom upp då det skiljde 2000:- på en flygbiljett via en tredjeparts sida vs flygbolagets hemsida
Dela gärna era erfarenheter
Om det blir problem är det ju oftast när flyg är inställda, flygtider ändras, man vill boka om eller om något har blivit fel med biljetten (t.ex. om den inte ställts ut).
Information kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
Information kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
Citerat från Worldofmarie:
Om det blir problem är det ju oftast när flyg är inställda, flygtider ändras, man vill boka om eller om något har blivit fel med biljetten (t.ex. om den inte ställts ut).
Informatione kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
jo det klart, den risken finns ju alltid..än mer risky nu under Corona tider kanske med ändrade tider & inställda flyg..
Om det blir problem är det ju oftast när flyg är inställda, flygtider ändras, man vill boka om eller om något har blivit fel med biljetten (t.ex. om den inte ställts ut).
Informatione kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
Citerat från M4sta86:
Exakt som Marie skriver, funkar allt med flyg, hyrbil, boende så är ju inte att boka via resebyrån ett problem. Citerat från Worldofmarie:
Om det blir problem är det ju oftast när flyg är inställda, flygtider ändras, man vill boka om eller om något har blivit fel med biljetten (t.ex. om den inte ställts ut).
Informatione kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
jo det klart, den risken finns ju alltid..än mer risky nu under Corona tider kanske med ändrade tider & inställda flyg..Om det blir problem är det ju oftast när flyg är inställda, flygtider ändras, man vill boka om eller om något har blivit fel med biljetten (t.ex. om den inte ställts ut).
Informatione kanske inte kommer fram till passageraren pga fel nr/mail och väl på flygplatsen kan man inte räkna med hjälp om biljetten är köpt hos resebyrå.
Men när något strular så brakar helvetet loss.
Så visste man på förhand att allt kommer att flyta på perfekt, vilket kanske 9 utav 10 resor gör så är det ju bara att boka på billigast möjliga sätt.... Men Murphy's law brukar ju spela ett spratt.
Vi bokar flyg 9 ggr av 10 via resebyrå, för att det oftast är billigare. Ännu så länge så har vi aldrig upplevt något strul , har haft flyg som blivit inställda , men vi har alltid blivit ombokade till nästa . Har även fastnat i Chicago pga inställt flyg, men vi vände oss till flygbolaget som fixade nya biljetter trots att vi bokat via resebyrå. Även inrikes i Sverige har flygbolagen fixat iväg oss. Vi kanske har haft tur, och med en snabbkoll på recensioner av resebyrån kan man få mycket info . Men ibland är flygbolagen faktiskt billigare. Sen så skadar det ju inte att ta lite eget ansvar och hålla sig uppdaterad om flygen.