Enkelbiljett till Sydafrika

Av Merte4
9 juli 2018 15:05
Visningar: 142
Hejsan Resevänner!

Jag och tjejen min har precis bokat resa till Sydafrika närmare bestämt Kapstaden. Vi har planer att stanna i ungefär 3-4 veckor för att hinna med och njuta av det mesta Sydafrika har att erbjuda. För tillfället har vi bara en enkelbiljett till Kapstaden och har då några frågor.

För er som har varit där och har lite erfarenheter skall man satsa på att något hus/lägenhet på airbnb eller skall man försöka skaffa ett hotell man stannar på under resan?

Tanken är att vi skall vara ute och resa i ett par månader och vi har inte riktigt funnit en bra och spännande rutt än. Vi har diskuterat att försöka ta oss bort mot Nya Zeeland/Australien efter, men är det några länder som ligger på vägen eller är någorlunda nära som är värda att stanna till vid och utforska?

Som ni förstår så har vi just nu bara en enkel biljett till Sydafrika och resten av resan är just nu ett stort frågetecken. Så jag skulle jättegärna vilja höra utav er med lite mer erfarenhet vad ni har för tips och idéer på hur man kan lägga upp resan.

/ M
9 juli 2018 19:17
Bara så att ni vet kräver Sydafrika att ni har en returbiljett eller annan biljett ut ur landet annars blir ni inte insläppta.
Av Merte4
12 juli 2018 21:14
Citerat från Worldofmarie:
Bara så att ni vet kräver Sydafrika att ni har en returbiljett eller annan biljett ut ur landet annars blir ni inte insläppta.
Det skall vara lugnt, vi lär ha bokat nästa biljett innan vi flyger dit. :)
Medlemmen har tagit bort svaret