En bra resrutt i Asien?
Jag undrar om ni som rest runt mycket skulle kunna ge lite goa tips om resrutt?
Jag kommer att flyga till Thailand och börja där i 30 dagar och sedan även avsluta i Thailand 30 dagar. Tips på ställen och resrutt?
Men jag vill även till Vietnam, Malaysia och Bali. Ska vara borta i 4 månader.
Väldigt tacksam om jag får svar!
Jag kommer att flyga till Thailand och börja där i 30 dagar och sedan även avsluta i Thailand 30 dagar. Tips på ställen och resrutt?
Citerat från Aamd:
Jag undrar om ni som rest runt mycket skulle kunna ge lite goa tips om resrutt?
Hej,Jag undrar om ni som rest runt mycket skulle kunna ge lite goa tips om resrutt?
Misstänker att du landar i BKK.
Jag hade stannat till i Kambodja eftersom Du passerar troligen Kambodja vid färd mot Vietnamn.
( beroende på var du ska i Vietnamn vill säga ) Kanske en mjukstarta på Koh Chang och sen vidare mot ..
antingen Siam rep och kultur eller söderöver mot Shiankovile som har bra stränder.
Vet inte om du tänkt att flyga eller luffa men mitt tips är att du sätter dig in i flygtrafiken om du väljer flyg för optimal resrutt.
Tiger och Air Asian täcker det mesta.
/ T
Är det Bangkok ToR?
I så fall så är det nog väldigt svårt att undvika en extra flygresa om du ska till Malaysia och Bali.
Jag och en vän ska åka till Sydostasien i början på nästa år, vi funderar dock på vilken rutt som är bäst.
BKK-Vietnam eller tvärtom och klämma in Kambodja där också för att undvika extra flygresor.
Landar du i Bangkok så hade jag tagit mig genom Kambodja till Vietnam, flygit till Kuala Lumpur sen bussat ner till Singapore och flygit till Bali sen från Bali till Bangkok.
Många flygresor men du får med de länder du vill på din resa.
Sen tycker jag Tubbes förslag låter utmärkt då det är vår ungefärliga plan vi tänkt:)
I så fall så är det nog väldigt svårt att undvika en extra flygresa om du ska till Malaysia och Bali.
Jag och en vän ska åka till Sydostasien i början på nästa år, vi funderar dock på vilken rutt som är bäst.
BKK-Vietnam eller tvärtom och klämma in Kambodja där också för att undvika extra flygresor.
Landar du i Bangkok så hade jag tagit mig genom Kambodja till Vietnam, flygit till Kuala Lumpur sen bussat ner till Singapore och flygit till Bali sen från Bali till Bangkok.
Många flygresor men du får med de länder du vill på din resa.
Sen tycker jag Tubbes förslag låter utmärkt då det är vår ungefärliga plan vi tänkt:)