Updaterad av Worldofmarie
för 27 veckor sedan
På våra pass så stavas vårt efternamn med accent(’), men jag råkade skriva in det utan på våra biljetter. Är det okej eller kommer vi få problem på flygplatsen om vi ej ändrar? ... Worldofmarie: Man kan inte ha specialtecken på flygbiljetter så ni har gjort rätt.
Det är inte accent på den ...
Updaterad av Caluliman
för 32 veckor sedan
Hejsan!
Flyger till Spanien (mellanlandar i London) på Onsdag, och pga ett oturligt missförstånd mellan han som bokat min biljett och mig saknas ett av mina två efternamn på själva flygbiljetten.
Ex. I mitt pass står Anders Svensson Andersson.
På min biljett står Anders Andersson.
Kommer ...
Förenade Arabemiraten
Roland22,
19 juni 2019
Updaterad av Daniel_pettersson
för 5 år sedan
Någon som kan svara? Bokade biljetter till bekanta, alla uppgifter är korrekta, dock blev förnamn efternamn och då förstås efternamn förnamn! Kan det bli problem? Annars rätt stavat! ... Mirreli: Inte ett svar på Roland22 men en liten hyllning till Worldofmarie. Vi på Reseguiden är så glada för ...
Mauritius
Goofytrotter,
8 feb. 2018
Updaterad av Worldofmarie
för 6 år sedan
Ibland mitt gäng som åker arn-dxb-mru och samma rutt tillbaka nästa vecka finns som rubriken säger en mamma som med pappans goda minne har med sig deras 3 resp 6 åriga barn. Barnen har efter att föräldrarna separerat fått behålla pappans efternamn. Behövs nånstans under resans gång nåt tillstånd ...
Kina
Arisolaiman,
30 apr. 2016
Updaterad av Floridasidan
för 7 år sedan
Hej
Behöver hjälp är lite nervös att jag ska behöva köpa en ny biljet till Kina.
Jag har skrivit mina två för namn och två efternamn på biljetten men mitt andra efternamn är det en bokstav som har blivit fel i kontakta resebyrån dom sa att dom inte kunde korrigera namnet inte heller Lufthansa ...
Europa
Filip1337,
12 apr. 2017
Updaterad av Sam1982
för 7 år sedan
Hej,
Jag har beställt flygbiljett till en familjevän och har en undran.
Personen har två efternamn och i passet står det exempelvis "Joakim Larsson Johansson" men på flygbiljetten har jag beställt i Joakim Johansson Larsson" dvs efternamnen i fel ordning.
Borde det bli problem vid ...