Thailand
Monkan90,
20 nov. 2017
Updaterad av Belgaren
för 6 år sedan
Funderar på att dyka runt Similan Islands och undrar var jag ska bo. Har förstått att man kan bo på tre av öarna i Similan men funderar på om det är enklare att bo i Khao Lak och dyka genom något dykcenter där som åker till Similan.
Någon som har några idéer på hur jag ska göra? ... ...
Thailand
Ebbseb,
28 okt. 2010
Updaterad av Anneliz
för 13 år sedan
Hej! Vi är en familj på fem personer som har planer på att börja vår Thailandsresa i december med några dagar i Khao Lak och Similan Islands och söker boende vid Nang Thong eller Bang Niang.
Har aldrig varit här så är tacksam förslag! Vi har "stora barn", 18, 17 och 11 år så vi behöver två ...
Thailand
Cinar,
19 okt. 2008
Updaterad av Karten
för 16 år sedan
Har fått många bra tips här på Reseguiden, t ex vad gäller transfer i Thailand. Fortsätter mitt planerande inför familjens första Thailand-resa i februari/mars. Även om vi ska resa utan inrutat schema, så känns det som om beslutet om vad vi ska satsa på borde vara något så när klart innan avresan. . ...
Thailand
Hahahannah,
2 nov. 2008
Updaterad av Lillamimmi
för 14 år sedan
Åker till Thailand för tredje gången i februari och skall testa nåt för mig helt nytt - nämligen charter :-) ! Nån som bott på detta hotell i Khao lak? Är tydligen ett nytt systerhotell till Bhandari Resort. Har rest runt en del i landet förr, men faktiskt aldrig varit på Phuket eller uppe i khao ...
Thailand
Cinar,
6 aug. 2008
Updaterad av Matslandqvist
för 16 år sedan
Har fått många jättebra tips inför vår planerade resa till Thailand i februari. Lutar nu åt att vi beger oss från Bangkok ned mot Krabi och Koh Lanta. Men, jag skulle också vilja resa till Khao Lak och Similan Islands. Har förstått att man lätt kan ta sig med buss därifrån vidare till Krabi. Men, ...
Thailand
Johan_fred,
22 aug. 2007
Updaterad av Grynet64
för 17 år sedan
Vi är en familj på 2 vuxna och två barn (1,5år och 3,5år) som ska åka 8v till Thailand i Feb-April 2008.
Resan är bokad till Bangkok och nu har jag spenderat de senaste månaden med att hitta lämplig resrutt i Thailand och vill ha synpunkter från andra.
Önskemål på resmålet:
Hyfsat nära till ...