Ducoral eller inte?
Hur noga är det att ta ducoral innan man åker till Egypten? Vad ska man tänkta på om man inte tar den?
Tvätta händer i sprit ofta ätt mjölksyre tabletter eller ta som vi ca 20 vitpperakoron dagligen läs vidare på http://www.netdoktor.se/forkylning-infektion/?_PageId=538
Jag har rest mycket genom åren och enda gången jag blivit ordentligt magsjuk var när jag tagit Dukoral. Så enligt min mening kan du spara pengarna om det är vanlig majsjuka du vill undvika. Håller med tidigare talare, tvätta händerna och undvik mat som kan tänkas ha stått framme ett tag typ sallad o dyl.
När vi var i Indien så träffade vi ett gäng på ca 10 personer. Den enda som inte tagit Ducoral hade blivit otroligt dålig i 2 dagar. Mitt råd är att ta Ducoral när du åker till länder som Tex Egypten som är dåliga på att hantera mat. Vi klarade oss i Egypten från magsjuka men bland vänner som åkt dit är det alltid någon eller alla som blir magsjuka.
Tar alltid Ducoral och tycker att sedan jag tog det har magen fungerat mycket bättre. Om det beror på detta eller inge kan jag ju inte garantera men om det nu skyddar till stor del mot kolera är bara det en bra anledning att ta det. Reser man sedan en gång om året beöver man ju bara bosta upp med en laddning per år. Ett par hundra är en bra försäkring mot att förlora ett par semesterdagar.