Dominikanska republiken eller Mexico?

Av Helgman
4 juni 2012 17:48
Visningar: 3082
Min pojkvän och jag står inför ett stort dilemma. Vad ska vi välja för resmål? Det står mellan Dominikanska republiken eller Mexico och prisklassen ska vara runt 30.000. helst all-inklusive eller halvpension. Kommer troligtvis att åka med något av de stora resebolagen (ving, fritidsresor eller apollo) men gärna andra tips tas emot:)

Vi är ute efter sol och bad och lugna stunder, ev. nån kul utflykt.

har ni tips på orter och hotell och framför allt vilket resmål som är mest värt att besöka skulle vi bli jätteglada:)
Av Pefra
4 juni 2012 18:53
Hej
Utan tvekan Mexico, har varit på båda ställena och nu dom två sista vintrarna i Playa del Carmen, Mexico.
Vi var på Riu Tequila med Fritidsresor, all inc. Nära till stranden,aktiviteter i poolen dagtid och shower varje kväll med olika teman, finns även ett disco inne på hotellet. God mat underbara människor, mycket bra utflykter, t.ex. Chichen izta,snorkla i cenotes(grottor) dyka, x-caret, simma med delfiner, sgla katamaran till Isla Mujeres och mycket mer och framförallt klimatet.
Ni kommer aldrig att ångra er, jag lovar
5 juni 2012 14:12
Har ingen större erfarenhet av all inklusive och har endast varit i Puerto Plata på Dominikanska Rep. Har däremot besökt Mexiko ett flertal gånger och sett en hel del av Yucatan. Det är kanske inte fair play, men jag skulle rekommendera Mexiko. Utan tvekan. Kombinationen av sol och bad, kultur, god mat, utflykter är, tycker jag oslagbar! Men, med en budget på 30 000, skulle jag skippa all inklusive och satsa på att se mer av landet. Hyr en bil, se olika platser, stanna där ni trivs. Mina tips: Merida, Chichen-Itza, Isla Holbox, Isla Mujeres, Tulum (och en massa små trevliga platser däremellan). Hur ni lägger upp resrutten är upp till er.
/M.
Av Sanna81
10 juni 2012 13:11
Mexico kan jag inget säga om, men vi hade en helt underbar resa till Dominikanska republiken. Vi åkte till Samana och hotell gran bahia principe cayacoa. (med Fritidsresor) Detta var all inclusive. Det fanns flera olika restauranger att välja mellan så maten blev aldrig enformig. Gick en hiss ner från hotellet till en alldeles lagom stor strand. Det gick dock hel eller halvdags utflykter till andra mycket finare stränder, som t.ex. "bacardi Island" Är det lugn och ro man är ute efter så var det här ett perfekt ställe. Flera olika typer av utflykter arrangerades av Fritidsresor, men vi tog kontakt med Raymond och Gregory och gjorde på så vis upp om helt egna utflykter. (de står varje dag vid sidan av stranden till hotellet, går även att Googla på Raymond and gregory Samana) bl.a. Åkte vi runt i och strax utanför samana, stannade till vid olika stränder, träffade härliga människor och delade ut godis och skolmaterial till barnen i byarna. En oförglömlig resa!