Dollar eller euro?

30 okt. 2011 12:39
Visningar: 3114
Ska åka till Maldiverna och jag kommer att byta plan i Doha, Qatar. Det kan också bli tid på flygplatsen i Male när man väntar på sjöflygplanet. Kanske vill man köpa något vid dessa stopp och då är frågan: dollar eller euro? Vad är bäst? På hotellet har jag All inclusive och där kan jag även betala med kort, men det känns fånigt att t.ex. betala 1 flaska vatten med kort.
Av J84k
30 okt. 2011 13:56
Jag skulle betala med kort om jag var dig. Enklast. Slipper växla pengar och få växel över mm. :)
30 okt. 2011 15:48
Det är inget problem för mig, för jag behöver oftast lite euro o dollar till mina andra resor. Det rör sig ju inte om några större belopp.
25 nov. 2011 10:59
Brukar ha med lite mindre valörer av dollar(är ok med euro oxå)till drickspengar åt killarna som städar mm.
26 nov. 2011 09:50
Håller med förra inlägget, ta med US dollar, små sedlar $1, $5, $10 och $20. Sluträkningen på hotellön betalar du dagen innan avresa med kreditkort/betalkort.

Allt annat t.ex. dricks till väskbärare, roomboy, servitörn i restaurangen och baren, ifall du gör en utflykt till en inhemsk bebodd ö och köper souvenirer, dricka och mat på flygplatserna eller sjöflygterminal....då kan det vara bra att ha små DOLLAR sedlar! Lycka till! :)