Disney World

Av Eriqa
30 jan. 2008 14:55
Visningar: 620
Hej ska snart till usa.
Någon som har lite tips om måsten och dylikt i Orlando?
Vi hade tänkt besöka Disneys animal kingdom och även sea world.
Nåt mer?
Av Memmie
30 jan. 2008 16:45
Beror ju helt på vad man gillar. Med tanke på dina val gissar jag på att du vill se djur?! Jag tror att Busch gardens har en djurpark, men där har jag inte varit. Däremot har jag varit på alla andra nöjesparker i Orlando. Är du ute efter de häftigaste åkupplevelserna på är Universal studios och Island och adventures något att satsa på. Disneys parker är alla jättebra, var och en har verkligen sin charm och alla har en bra variation av attraktioner och annat kul. Sea world tycker jag inte var något speciellt, okej om man verkligen vill se späckhuggare och delfiner, annars bör man skippa den parken. Gillar du att bada så finns det flera roliga vattenparker i Orlando också. Och shoppingen får du inte missa! Vad du än gillar så finns det garanterat i Orlando, du kommer få en jättekul semester! Ställ gärna fler frågor, lättare att svara när det är lite mer specifikt, jag svarar gärna!
Av Joje_66
30 jan. 2008 16:58
Hej, Bush Gardens ligger i Tampavästkusten och är en riktigt bra park! Både djur, shower och några av världens bästa bergbanor. Bättre än Disneys parker. På motsatta kusten ligger Kennedy Space Center för den som är teknikintresserad. Dera nya rymdfärjesimulator lär vara något extra!
Av Disney's parker är det Epcot center som är mest för vuxna. MGM studios slås lätt av Universal studios och Universals Islands of Adventure är för den som vill åka karuseller!
SeaWorld är en fantastisk park som man inte ska missa.

Ibland kan man se rodeo i Orlando och det är en upplevelse.

Ett MÅSTE i Florida är ett besök i Everglades, gärna med en Airboattur.

Mvh Jörgen
www.floridasidan.se
30 jan. 2008 19:09
Vi har varit i Florida 3 gånger förut o ska dit i sommar för 3 veckors rundtur! Vill verkligen rekommendera Universal Studios, var riktigt kul redan när vi var där för flera år sen o har nu utökat till 2 parker med massor av kul attraktioner! Disney World är oxå jättekul,vi tänker nog nöja oss med Magic Kingdom o Epcot Center denna gång då vi har en 5½ åring med oss o resten i sällskapet är från 19 år o uppåt. Sea Worlt tyckte inte vi var nåt speciellt,visst är man jätteförtjust i späckhuggare o delfiner så är det väl värt ett besök. Vi skippar parken iallafall. Busch Garden rekommenderar jag oxå verkligen! Både djur o åkattrektioner o en väldigt trevlig park,men den ligger som sagt på västkusten,där oxå de absolut finaste stränderna finns! Vi ska stanna 23 dagar i Florida o flyger till Orlando där vi hyrt en egen villa i 9 nätter(blev billigare än hotell för oss som är 8 pers som åker). Förutom parkerna har vi tänkt en dagstur till Daytona Beach, nåt besök i "Old Town" med bilparader på helgerna, Gatorland, spela minigolf (banorna är jättemysiga o det finns t.ex. de som har alligatorer man får mata o.s.v.) ja det finns mycket kul att roa sig med! Sen åker vi vidare till västkusten o ön Sanibel Island 4 nätter utanför Fort Myers för sol o bad ,o sist till Clearwater Beach för 9 nätter o då ska vi bl.a. till Busch Gardens utanför Tampa.