Den ultimata packlistan - vad man annars alltid glömmer?!?!?

Av Evano
12 dec. 2016 23:05
Visningar: 4737
Åker med familjen (2 vuxna, 3 barn: 9,7 & 5 år) en månad till Thailand, Malaysia och Singapaore 2017.

Har börjat med att göra listor på vad man bör och måste ha med sig men skulle gärna vilja ha tips från alla rutinerade resenärer på vad man ABSOLUT inte får glömma men som lätt glöms!!

Alla tips mottages tacksamt :-)
Av Joakimn
13 dec. 2016 07:27
Tja.. Att först välja vad man "ska" ha med sig och sen halvera detta fungera bäst.
Allt finns på plats och till halva priset. Så fokusera på barnens hälsa, vätskeersättning, solskydd, läkemedel om dom har detta.. ect.
I området som ni skall till så hade vi lite problem med Sandflies som gav irritation o hud infektion men det finns bra salva för detta i området. Vi har aldrig använt malariaprofilax då detta medför mer problem än det kan lösa ( finns 250 olika myggor och för att täcka skyddet till detta så bör man använda minst 7-8 olika sorter vilket säger sig själv vara en omöjlighet.
Gör er fria o res lätt./ Joakimn / 23 långresor vara 6 st med mina barn Thailand, Malaysia ,Borneo Sri-Lanka, Venezuela o Centralamerika. Övriga resor lite mer äventyrsinriktade.
Av Hille2
13 dec. 2016 10:31
Instämmer i Joakims inlägg (förutom att vätskeersättning finns att köpa överallt till så stora barn). Ta med så lite som möjligt, det är inte kul att släpa på en massa onödiga saker.Ha en underbar resa med lätt packning, köp det som behövs på plats och hälsningar från en som rest på många långa resor med fem barn :)
Av Desires
16 dec. 2016 19:52
Hej!
Jag har gjort en väldigt enkel packlista där det mesta förekommer - som jag tycker är viktigt vid en resa. Vi reser ca 4-6 ggr/år, ibland weekend, 1 eller 2-veckorsresor, långresor förekommer också (då brukar vi bara borta minst 3 veckor). Så packlistan blir naturligtvis lite olika beroende på vilken sorts resa man gör, här är ändå några tips om du vill titta in och kolla //www.desires.se/#post87
Av Evano
17 dec. 2016 22:15
Tack snälla ni, som svarat och delat med er!!! Nu kan jag både lägga till och ta bort vissa saker, ha ha!!