Den ekonomiska krisen i Grekland
Tror inte att det ännu påverkar så mycket. Riskerna som jag ser det är att man råkar ut för någon form av strejk, ex vis på flygplats eller färjor eller likn. Vi har diskuterat hemma om priser på boende, hyra av bil/moppe, restauranger och butiker. Kommer priserna att gå upp? Eller går dom ner? - i krisens spår. Vi kan väl bara vänta och se.
Vi ska iväg hela 32 nätter med start 17/7 först Aten 1 natt och sedan 31 nätter på 'min' ö, Leros. Det är inte så mycket prat (facebook) från mina vänner där om påverkan av krisen. Men som jag uppfattat det så är det ofta fastlandet som tar smällarna först, det tar längre tid att märkas på öarna om det märks alls. Berätta gärna senare hur du upplevde Kreta i krisen, om du märkte av nåt.
Trevlig resa! Kreta är en härlig ö med massor att göra!
Vi ska iväg hela 32 nätter med start 17/7 först Aten 1 natt och sedan 31 nätter på 'min' ö, Leros. Det är inte så mycket prat (facebook) från mina vänner där om påverkan av krisen. Men som jag uppfattat det så är det ofta fastlandet som tar smällarna först, det tar längre tid att märkas på öarna om det märks alls. Berätta gärna senare hur du upplevde Kreta i krisen, om du märkte av nåt.
Trevlig resa! Kreta är en härlig ö med massor att göra!
På öarna så påverkas inte turisterna alls. Det enda du kommer märka är att det finns mindre turister omkring på grund av att folk är lite "rädda" att deras semester kommer påverkas. Men jag lovar att ni inte kommer märka något alls. Utan att det kanske är ett perfekt tillfälle att åka till grekland då det är lugnare och man slipper grupper med turister. Du kommer älska det. Ha en trevlig semester!
Jag och Flickvännen funderar på samma sak, nu ska vi visserligen köra en sista minuten men skönt att höra att man kan räkna in Grekland ändå :)
Återkom gärna om du märker någon skillnad på Grekland eller om det är någon annan som precis är hemkommen där ifrån!
Återkom gärna om du märker någon skillnad på Grekland eller om det är någon annan som precis är hemkommen där ifrån!
Citerat från hathor:
det kanske inte påverkar oss bokstavligen,men människor som bor o lever i landet är uppgivna,o turister sviker...
Precis hathor. Har nyligen bott i Grekland själv och mina bästa vänner bor där fortfarande. det kanske inte påverkar oss bokstavligen,men människor som bor o lever i landet är uppgivna,o turister sviker...
En av anledningarna till att jag försöker få folk att semestra i Grekland för att de ska få mer jobb och mer pengar...