Dags att röra på sig! Tips från erfarna globetrotters sökes
Efter 5 års boende i Amsterdam har jag insett att detta (land) inte är ett ställe för mig att rota mig, mest pga drogkultur men även annat. Gör klart en kandidatedamen vis sidan av mitt heltidsjobb som bör vara klar innan årets slut. Efter detta vill jag röra på mig, men frågan är var? Målet är att utforska världen för att hitta ett ställe jag vill stanna på.
Planering:
Tanken är att, om möjligt, jobba på distans för samma företag alternativt ta sabbatsår och se mig om ist för att jag säger upp mig på en gång. Detta dels för att finansiera ett längre resande, dels för att jag trivs med jobbet och typen av jobb (ehandel) tillåter möjligtvis denna frihet.
Tidigare boenden som är relevanta:
Nottingham (UK) 1 år. Gillade landet som turist, billigt att leva och enkel shopping men inte ytligheten och falskheten hos människorna.
Irland 4 mån, gillar människorna men inte klimatet, pubkulturen och bitterheten.
Skellefteå (15 år) gillar värmen och lojaliteten hos människor man lär känna väl. Gillar inte bonnigheten och småstadsmentaliteten.
Önskvärda attribut för resmål:
Gärna inom EU och/eller bra förbindelser med flyg till Skellefteå/Umeå/Piteå
Varmt klimat
Finns det någon som är erfaren, som kan ge råd om var jag ska resa, hur länge jag ska stanna innan jag går vidare?
Planering:
Tanken är att, om möjligt, jobba på distans för samma företag alternativt ta sabbatsår och se mig om ist för att jag säger upp mig på en gång. Detta dels för att finansiera ett längre resande, dels för att jag trivs med jobbet och typen av jobb (ehandel) tillåter möjligtvis denna frihet.
Tidigare boenden som är relevanta:
Nottingham (UK) 1 år. Gillade landet som turist, billigt att leva och enkel shopping men inte ytligheten och falskheten hos människorna.
Irland 4 mån, gillar människorna men inte klimatet, pubkulturen och bitterheten.
Skellefteå (15 år) gillar värmen och lojaliteten hos människor man lär känna väl. Gillar inte bonnigheten och småstadsmentaliteten.
Önskvärda attribut för resmål:
Gärna inom EU och/eller bra förbindelser med flyg till Skellefteå/Umeå/Piteå
Varmt klimat
Finns det någon som är erfaren, som kan ge råd om var jag ska resa, hur länge jag ska stanna innan jag går vidare?